Egészség / Életmód / Lélek

Ébresztési tippek a nehéz reggelekre

Ébresztési tippek a nehéz reggelekre

A reggeli ébresztő nem éppen a nap legkellemesebb pillanata. Nem csak az a baj, hogy a legszebb álmainkat zúzza szét a vekker gyűlölt hangja, hanem az is, hogy ezek után még az ágyból is ki kéne mászni, ami pedig sokszor a lehetetlen küldetés határait súrolja. De segítségül itt van néhány praktika, ami segíthet abban, hogy ne késs el sehonnan.

Kelj fel!

Persze, tudjuk, hogy ezt könnyű mondani, de hidd el, segít.

Ha az óra csörgése után egyből felkelsz, és nem próbálsz feküdni még egy kicsit úgy, hogy az ólomnehéz szemeidet visszatartod, akkor valamivel könnyebben térhetsz magadhoz.

Ha ugyanis már függőlegesbe kerültél, az megdobja egy kicsit a vérkeringésedet, és ez segít felébredni.

Sok szundi

A másik véglet, amikor úgy állítod be az órát, hogy legyen időd még egy fél órát szundizni. Ekkor a szervezeted szép lassan hozzászokik, hogy fel kell ébrednie, és nem lesz olyan nagy trauma az átkozott vekker megszólalása. Ennek azonban van hátulütője is.

Ha nincs elég akaraterőd, akkor a szundi nagyon is hosszúra nyúlhat, és mindenhonnan el fogsz késni. Ha tehát tudod magadról, hogy hajlamos vagy tovább szundizni, mint szeretnél, akkor inkább válaszd az első variációt.

Programozás

Az emberi agy egy csodálatos találmány. Ez azt jelenti, hogy képesek vagyunk magunkat előre „beprogramozni” egy adott időpontban való ébredéshez.

Ehhez erősen rá kell koncentrálni, és akár hangosan is elmondani magunknak, hogy mikor kell felkelni. Az agy pedig ébreszt, és meglepően frissnek is érezzük majd magunkat.

Reggeli

Az ébredésnél sokszor hátráltató tényező, hogy nincs elég energiánk a nap elkezdéséhez. De semmi baj, hiszen éppen erre találták ki a reggelit.

Itt azonban nem szabad nehéz ételekre gondolni, csak könnyű és energiadús falatokra.

Azokból azonban bőségesen vegyünk magunkhoz, mert így rengeteg energiával tudunk feltöltekezni, amire a nap folyamán bizony szükségünk lesz.

Torna

A reggeli ébredésnél nagyon nagy szerepe van annak a ténynek, hogy milyen gyorsan tudjuk fokozni a vérkeringést, és a sejtek oxigénellátását. Ebben sokat segít a koffein is, ám aki egészségesebb megoldást szeretne, az tornázzon egy keveset.

Nem lesz egyszerű rábírni magunkat, de 1-2 perc után már sokkal jobban fogjuk érezni magunkat. Ilyenkor valamilyen gyors tempójú mozgást végezzünk, mert a hosszan elnyújtott mozdulatokba esetleg belealszunk. A legalkalmasabb, ha a friss levegőn 10 percet kocogunk, ez pont elegendő idő ahhoz, hogy teljesen felébredjünk és bemelegítsük izmainkat.

Víz

Az ébredésben nagy szerepe lehet a megfelelő mennyiségű folyadéknak. Ez igaz abban az esetben is, ha kávézol, és akkor is, ha nem.

A kávé ugyanis vízhajtó, tehát nedvességet von el a szervezettől, amit pótolni kell, de egyébként is áldásos hatása van egy nagy pohár víznek.

Zuhany

A víz nem csak belülről, hanem kívülről is képes felébreszteni. Bár szintén nem feltétlenül kellemes még enyhén álommelegen beállni a tus alá, de az biztos, hogy felébredsz tőle.

A hatást remekül fokozhatod, ha nem csak ácsorogsz a meleg víz alatt, hanem váltózuhanyt veszel, vagyis a hideg és a meleg víz folyamatos cserélgetésével ébreszted fel magad. Lehetőleg a hideggel zárd a sort, és élvezd, hogy az egész tested felpezsdül.

A reggeli ébredés nem éppen egyszerű feladat. Ám minden praktika csődöt mond, ha nem aludtad ki magad rendesen. A hajtásban, és a folyamatos pénz utáni hajszában azt is tudnunk kell, hogy hol a határ, és mikor kell megállni egy kicsit, hogy szusszanhassunk.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást