Életmód / Táplálkozás

Dobj le végleg 10 kilót a mediterrán étrenddel – teljes mintaétrend a cikkben

Ha most fogsz diétába, a szokásosnál is fontosabb, hogy olyan étrendet kövess, ami segít, hogy a fogyás mellett is kellő mennyiségű vitaminhoz és ásványi anyaghoz juss, így az immunrendszered nem gyengül le. A mediterrán diétával kiegyensúlyozott és tartós fogyást érhetsz el, miközben koplalnod sem kell, és ez egészségedet sem veszélyezteted!

Mi a mediterrán diéta?

A mediterrán diéta nem is annyira fogyókúra, mint inkább életmód váltás, ami egy aktívabb, egészségesebb élettel, jobb élettel, és ennél fogva jobb alakkal is jár együtt.

Alapját a mediterrán konyha adja, amely híresen finom, nehéz elképzelni, hogy egy olasz a hagyományos étrend mellett éhes maradna, a térség lakói mégsem félnek az elhízástól, hiszen inkább többször, de kisebb adagokban esznek, ételeik pedig egészségesek és frissek, omega3-ban és ásványi anyagokban gazdagok, tartósítószerekben, ízfokozókban és telített zsírsavakban viszont szegények.

A mediterrán diéta lényege nem a megvonás vagy a lemondás, hanem az, hogy az ételeket minőségi alapanyagokból készült fogásokra cseréld, és a szervezeted pontosan azt kapja, amire szüksége van.

Ha a belső egyensúlyod visszaáll, a fogyás is beindul majd.

Hogyan kövesd a diétát?

A mediterrán diéta kulcsszavai a mértékletesség és a minőség. Egyél naponta ötször, de kisebb adagokat, és könnyű, friss ételeket.

A minőségi terjtermékek, a tengeri halak, a friss zöldségek és gyümölcsök elengedhetetlen részeit képezik a diétának, ahogyan a könnyű saláták is.

Egy palack olívaolaj sokáig kitart, és elég egy egészet keveset locsolnod belőle a salátádra, máris kiválthatod vele a sült krumplit.

A diéta nem tiltja az alkohol és az édesség fogyasztását sem, csak itt is törekedj a két kulcsszempontra: néhány kocka magas kakaótartalmú étcsokoládé, vagy egy pohár minőségi bor még belefér az étrendedbe, és kiegyensúlyozott táplálkozás és rendszeres testmozgás mellett még jót is tehet.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, rukkola saláta friss koktélparadicsommal és olíva olajjal, egy pohár frissen facsart grapefruit lé, egy bögre zöld tea.

Tízórai: egy narancs.

Ebéd: grillezett tengeri hal párolt brokkolival, manulába forgatva.

Uzsonna: egy adag paradicsom friss mozzarellával és bazsalikom levelekkel.

Vacsora: Waldorf saláta, egy pohár vörösbor.

Olvastad már?  Már az ókorban is ezzel fogytak! 3 napos mintaétrend

Mintaétrend a második napra

Reggeli: teljes kiőrlésű gabonapehely mandulával és dióval, egy evőkanál mézzel, élőflórás joghurttal, egy bögre zöld tea.

Tízórai: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós avokádós krémmel.

Ebéd: durumtészta friss paradicsomszósszal, tonhallal, egy pohár vörösbor.

Uzsonna: egy marék mandula.

Vacsora: egy főtt tojás zsírszegény sajttal.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós fűszeres túrókrémmel, zöldségekkel, egy bögre zöld tea.

Tízórai: paradicsomszeletek olívaolajjal.

Ebéd: durumtészta tenger gyümölcseivel, egy pohár fehér bor.

Uzsonna: zellerszár joghurtos, fűszeres mártogatóssal.

Vacsora: egy adag brokkoli krémleves.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást