Napi 5 perc arcjóga 1 hónapig és éveket fiatalodsz! Kutatások igazolják

Napi 5 perc arcjóga 1 hónapig és éveket fiatalodsz! Kutatások igazolják

Címlap / Stílus / Arc / Napi 5 perc arcjóga 1 hónapig és éveket fiatalodsz! Kutatások igazolják

Az arc rengeteg izommal rendelkezik, így valójában teljesen megalapozott az elképzelés, hogy ezeket az izmokat is érdemes edzeni, éppúgy, mint amikor a testünket tornáztatjuk. Az arc formája, kontúrjai megváltoznak a rendszeres torna során, frissül az arcbőr a vérkeringés serkentő hatás miatt, így ennél természetesebb arcfiatalító módszer nem is létezik.

Rendszeres gyakorlással – amely napi öt percet jelent mindössze – és az arcizmok megerősödésével ragyogóbb bőrre tehetünk szert, csökkennek a tág pórusok, a szem alatti karikák kisimulnak, a szarkalábak halványulnak, fiatalos kontúrok jelennek meg, a lefelé görbülő szájzug mosolygósabbá válik, a nyak kisimul. A fáradt arckifejezés eltűnik és egy sokkal fiatalosabb összképet kapunk.

A módszer fiatalító hatását kutatások is igazolják, a Northwestern University középkorú nők bevonásával végzett kísérletet; a nők nyolc héten át napi szinten, majd további tizenhat héten keresztül minden másnap arcjógát végeztek. Az eredmények szerint átlagosan három évvel lett fiatalabb a résztvevők arcbőre.

A magyarázat szerint a rendszeres arctorna hatására az arcizmok növekednek és valószínűleg a kollagéntermelés is újra beindul.

Napi gyakorlással körülbelül egy hónap múlva számíthatunk látható eredményre.

primipil/istockphoto.com

Nézzünk néhány gyakorlatot! 

  1. Szemgyakorlat: az ujjbegyeket a szem alá helyezve hunyorogjunk, miközben ellentartunk az ujjakkal. Tartsuk ki 5 másodpercig, ismételjük ötször!
  2. Homlok ráncok ellen: az ujjak hegyét a szemöldök fölé helyezve ellentartunk, miközben felhúzzuk a szemöldököket. 5 másodpercig kitartjuk, ismétlés ötször.
  3. Nyakgyakorlat: az állat a plafon felé fordítjuk és kinyújtjuk a nyelvünket. Tartsuk ki 5 másodpercig, ismételjük háromszor!
  4. Puffadt szemek ellen: a szem külső sarkával egy vonalba helyezzük az arcra a mutatóujjakat, a szem alá a középső ujjakat. Nagyra nyitva a szemet, az ujjakkal lassan, óvatosan húzzuk hátra a bőrt, a tekintet előre néz. Tartsuk ki 30 másodpercig!
  5. A száj ráncai ellen: fújjuk fel az arcunkat, a lufit tologassuk egyik oldalról a másikra.

Fontos, hogy ne erőltessünk semmit és vigyázzunk, hogy ne törjük be a bőrt. Természetesen a torna mellett nem árt, ha odafigyelünk a mimikázásra, ami nem jelenti azt, hogy ne mosolyogjunk, de a homlok ráncolásról például igyekezzünk leszokni. Arcjóga után a felfrissült bőrbe érdemes gazdag szérumokat, krémet juttatni, ekkor a bőr igazán meghálálja a törődést.

Aki igazán elszánt, hosszabb arctréningeken is részt vehet, ilyenkor hozzáértő tréner útmutatásai alapján edzheti az arcizmokat, otthon pedig rövidebb gyakorlás javasolt.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást