Ha ezt csinálod 1 hónapig az arcoddal, éveket fiatalodsz! Kutatások igazolják

Ha ezt csinálod 1 hónapig az arcoddal, éveket fiatalodsz! Kutatások igazolják

Címlap / Stílus / Arc / Ha ezt csinálod 1 hónapig az arcoddal, éveket fiatalodsz! Kutatások igazolják

Az arc rengeteg izommal rendelkezik, így valójában teljesen megalapozott az elképzelés, hogy ezeket az izmokat is érdemes edzeni, éppúgy, mint amikor a testünket tornáztatjuk. Az arc formája, kontúrjai megváltoznak a rendszeres torna során, frissül az arcbőr a vérkeringés serkentő hatás miatt, így ennél természetesebb arcfiatalító módszer nem is létezik.

Rendszeres gyakorlással – amely napi öt percet jelent mindössze – és az arcizmok megerősödésével ragyogóbb bőrre tehetünk szert, csökkennek a tág pórusok, a szem alatti karikák kisimulnak, a szarkalábak halványulnak, fiatalos kontúrok jelennek meg, a lefelé görbülő szájzug mosolygósabbá válik, a nyak kisimul. A fáradt arckifejezés eltűnik és egy sokkal fiatalosabb összképet kapunk.

A módszer fiatalító hatását kutatások is igazolják, a Northwestern University középkorú nők bevonásával végzett kísérletet; a nők nyolc héten át napi szinten, majd további tizenhat héten keresztül minden másnap arcjógát végeztek. Az eredmények szerint átlagosan három évvel lett fiatalabb a résztvevők arcbőre.

A magyarázat szerint a rendszeres arctorna hatására az arcizmok növekednek és valószínűleg a kollagéntermelés is újra beindul.

Napi gyakorlással körülbelül egy hónap múlva számíthatunk látható eredményre.

primipil/istockphoto.com

Nézzünk néhány gyakorlatot! 

  1. Szemgyakorlat: az ujjbegyeket a szem alá helyezve hunyorogjunk, miközben ellentartunk az ujjakkal. Tartsuk ki 5 másodpercig, ismételjük ötször!
  2. Homlok ráncok ellen: az ujjak hegyét a szemöldök fölé helyezve ellentartunk, miközben felhúzzuk a szemöldököket. 5 másodpercig kitartjuk, ismétlés ötször.
  3. Nyakgyakorlat: az állat a plafon felé fordítjuk és kinyújtjuk a nyelvünket. Tartsuk ki 5 másodpercig, ismételjük háromszor!
  4. Puffadt szemek ellen: a szem külső sarkával egy vonalba helyezzük az arcra a mutatóujjakat, a szem alá a középső ujjakat. Nagyra nyitva a szemet, az ujjakkal lassan, óvatosan húzzuk hátra a bőrt, a tekintet előre néz. Tartsuk ki 30 másodpercig!
  5. A száj ráncai ellen: fújjuk fel az arcunkat, a lufit tologassuk egyik oldalról a másikra.

Fontos, hogy ne erőltessünk semmit és vigyázzunk, hogy ne törjük be a bőrt. Természetesen a torna mellett nem árt, ha odafigyelünk a mimikázásra, ami nem jelenti azt, hogy ne mosolyogjunk, de a homlok ráncolásról például igyekezzünk leszokni. Arcjóga után a felfrissült bőrbe érdemes gazdag szérumokat, krémet juttatni, ekkor a bőr igazán meghálálja a törődést.

Aki igazán elszánt, hosszabb arctréningeken is részt vehet, ilyenkor hozzáértő tréner útmutatásai alapján edzheti az arcizmokat, otthon pedig rövidebb gyakorlás javasolt.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást