Te is unod már, hogy küldöd az emailt, a rákérdzeő emailt, a sürgető emailt, de se válasz, se cselekvés nem követi a leveleidet? A pszichológus szerint ha így építed fel az üzenetedet, sokkal jobb az esélye annak, hogy a leveledet megnyissák, végigolvassák, és aztán még a leghalogatósabb kollégák is megtegyék rögtön, amit kértél benne.
1/6 Egy: Indíts a megfelelő tárggyal!
Ne azt írd le, hogy miért küldöd ezt a levelet, hanem azt, hogy mit kell tennie a címzettnek a levél elolvasása után. Vedd számításba, hogy mennyire kevés időt szánnak az emberek az üzenetek elolvasására, és hogy – az okostelefonok világában – jó eséllyel nem is akkor olvassák el a leveledet, amikor teljes figyelmet tudnak szentelni neki, hanem akár bevásárlás, tévézés, vagy a gyerekek fürdetése közben. Kezdj egy felszólítással, egy szükséglet, vagy az olvasó előnyének kiemelésével:
Menj el az ügyfélbázis építését segítő workshopra!” Vagy: „Szükségem van a visszajelzésedre az új munkaköri leírásról”. És mivel sokaknak adódik gondja az idejük beosztásával, egy határidő kijelölése segít, hogy a címzett megnyissa, elolvassa és teljesítse is az emailt, és annak kéréseit: „Péntekig kérem a visszajelzést a tréningről”.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!