A „semmi vacsi” diéta előnye és hatása a testedre

A „semmi vacsi” diéta előnye és hatása a testedre

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A „semmi vacsi” diéta előnye és hatása a testedre

Hogyan kell elképzelni?

Először is szeretnénk már az elején kihangsúlyozni, hogy ez nem egy újabb őrült diéta, hanem egy életmód. Ez nem a koplalásról szól, hanem egy kiegyensúlyozott életmódról, ahol elegendő időt hagysz a szervezetednek regenerálódni.

Az alapelv az, hogy napközben bármit fogyaszthatsz (mennyiségre odafigyelve!), viszont este már nem eszel semmit, akkor hagyod, had pihenjen a gyomrod.

Mikor is kell az utolsó étkezésedet elfogyasztanod? Mi nem szeretnénk korlátok közé szorítani, ezért ezt magadnak kell kitapasztalnod, hogy mi a tűréshatárod, mindenképpen úgy kell időzítened, hogy a másnapi reggeliig ne éhezz meg.

A reggeli rutin

Tehát kezdjük a reggelivel. Fontos, hogy igazán tápláló reggelivel indítsd a napod, különben már délelőtt tízkor korogni fog a gyomrod.

Igen, bőségesen fogyassz szénhidrátot, viszont arra ügyelj, hogy jó szénhidrátokat. Ha édes ízekre vágysz, akkor jöhet joghurt, túró, zabkása, amit kombinálhatsz gyümölcsökkel is akár. A banán, mangó, körte például remek energiaforrások és jó hosszú időre eltelítik a gyomrodat.

Ha nem szereted az édes ízeket reggelire, akkor a tojás remek alternatíva lehet számodra, mert garantáltan elűzi az éhséget. Nyugodtan egyél hozzá egy kis kenyeret is, hiszen most az a lényeg, hogy reggel energiával töltsd fel a testedet.

Ebédre mit?

Most nagyon szeretni fogsz minket, mert a válaszunk az, hogy BÁRMIT! Igen, ennek az életformának az az előnye, hogy semmit nem kell megvonnod magadtól. Igaziból ezt kifejezetten azoknak találták ki, akiknek problémát okoznak a mennyiségi korlátok betartása.

Tehát, egyél ebédre bármit, amit megkívánsz és még csak azt sem mondjuk, hogy minimális adagot. Annyit kell enned, hogy érezd, teljesen eltelítődtél. Ehhez javasoljuk, hogy fogyassz levest, főételt és desszertet is. Érezze a tested, hogy megkap mindent, amit kíván és, amire szüksége van.

Utána semmi?

Tudjuk, hogy elsőre elképzelhetetlennek tűnik, de, ha tényleg tápláló ételeket fogyasztasz napközben, akkor nem leszel éhes este. Ehhez kell néhány nap, mire a tested hozzászokik az új életformához, de nagyjából három-négy nap után, már érezni fogod a pozitív hatásokat.

Mi elsőre azt tanácsolnánk, hogy fokozatosan haladj, vagyis próbáld meg, hogy az első héten öt után nem eszel, utána négy óra legyen a cél és végül a délután két-három óra. Azért kell bőségesen bereggelizned, hogy ne éhezz meg pontban délben, így kitolódik az ebéded is, amitől könnyebben bírod ki az estéket.

Akár az is opció, hogy reggeli és ebéd között nassolj valami egészségeset.

Oldalak: 1 2

»

1 hozzászólás

  • játékos
    2021.12.29., 21:10

    Igen, ez egy egészséges tanács! De, az esti, nálam este, ha nem eszek este 9-kor legalább 1 cukormentes kekszet, kis teával, nem tudok elaludni, csak a hangos korgást hallom, ezért, nem mondok le róla…

    Válasz

Írj egy hozzászólást