Talán nem kell felvázolnunk, milyen az, amikor bemész a boltba, szigorúan csak a legfontosabb dolgokért, majd egy-két egyéb apróság is „belecsusszan” véletlenül a kosaradba. Valójában ilyenkor az alábbi pszichológiai trükkök egyikének dőltél be!
4/7 Legkisebb vagy legnagyobb?
Amikor a moziban popcornt veszel, vagy egy kávézóban három eltérő méretű kávéból választasz, te is a legnagyobbat szoktad kérni? Általában erről az tehet, hogy a középső és a nagy kiszerelés között árban alig van különbség. Például egy kis üdítő 350 Ft, a közepes 500 Ft, míg a legnagyobb 550 Ft. Amikor azt látod, hogy a közepes és a nagy között alig van eltérés, nagyobb eséllyel veszed meg az utóbbit, hiszen jó üzletnek tűnik. Csakhogy valójában a közepes méret sok helyen kizárólag az árak feltornázása miatt létezik, hogy biztosan ne a kicsit vásárold meg.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!