Kikapcsolódás / Szórakozás

5+1 sokmillió dolláros találmány, ami csúfosan elbukott

1. Ford Edsel

A ronda és drága általában olyan páros, ami nem vezet üzleti sikerhez.  Sajnos így volt ez a Ford Edsel esetében is, amely 1957-ben debütált és csak két évet futott a gyártósoron. A How Stuff Works szerint az Edsellel kapcsolatban komoly kérdések merültek fel mind az esztétika, mind a megbízhatóság terén, és a 2500 – 3800 dolláros árcédulája, főleg, hogy megjelenése egybeesett a nemzeti recesszió kezdetével, azonnal lejtmenetbe tette a kocsit, és nem is húzta be senki a kéziféket.

2. McDonald’s Arch Deluxe

A becslések szerint 150 és 200 millió dollár közötti promóciós költségvetéssel – a legnagyobbal a gyorséttermek történetében – a McDonalds 1996-ban a csapból is az új hamburgerét nyomatta. És ki volt az egyetlen, akiket hidegen hagyott a dolog? A vásárlók. Kiderült, hogy azok az emberek, akik a McDonaldban esznek, általában nem azok, akik hajlandóak lennének nagyobb összeget kifizetni egy előkelőbb hamburgerért – aki kézműves hamburgerre vágyik, az meg nem egy gyorsétterembe megy. A promóciós pénz elfolyt, az Arch szendvics pedig ahogy jött, úgy el is tűnt a Mekik menüjéből.

3. Google szemüveg

Egy számítógép monitorát viselni az arcodon, amely mindent, amit látsz, rögzít és továbbküld, esetleg le is keres, forradalmi ötletnek tűnik. Egészen addig, amíg figyelmen kívül hagysz olyan apróságokat, mint a biztonság vagy a magánélet. Nem sokkal a 2012-es bevezetés után a Google Glass viselését megtiltották a kaszinókban, mozikban, de még vezetés közben is az USA-ban, a Google pedig 2015-ben végül bedobta a törülközőt, és felhagyott a kockáknak készülű kémkütyű fejlesztésével.

4. Olesztra

Az olesztra egy szintetikus zsír, amelyet például burgonyachipsek készítéséhez használhatnak anélkül, hogy kalóriát adnának az ételhez. Fénykorában a forgalmazók azt ígérték, hogy ez fogja megoldani az elhízás problémáját az Egyesült Államokban, és elhozza a következmények nélküli nassolás korszakát. Sajnos azonban kiderült, hogy a következmények, ha mások is, de nagyon is valósak: az olesztrát ma az egyik legveszélyesebb adalékanyagnak tartják, amely intenzív hasmenést és „anális szivárgást” okozhat – mi kérünk elnézést.

Olvastad már?  A fák kommunikálnak egymással, és erre bizonyítékok vannak

5. Coors Rocky Mountain Spring víz

A Coors Light egy tengerentúlon népszerű sörmárka, ám néhányan arra panaszkodnak, hogy a light ez esetben tényleg annyira light, hogy az ember úgy érzi, mintha nem is sört, hanem vizet inna. A gyártók úgy vélték, ezt a kritikát profitáló termékké válthatják, és 1990-ben piacra dobták a Coors Rocky Mountain Spring watert, ami lényegében a Coors Light volt, mínusz a sör benne. A fogyasztók gyomra azonban nem vette be a dolgot, és az ízesített, buborékos vizek gyártását gyorsan meg is szüntették itt.

+1. Új kóla

Mit tesz egy cég, amikor a világ legnépszerűbb, legjobban jövedelmező üdítőitalát forgalmazza? Hát természetesen elkezdi vágni maga alatt a fát, és változtat a formulán. A Coca-Cola is ezt tette még 1985-ben, ám miután a céget a panaszos fogyasztók levelei gyakorlatilag elárasztották, gyorsan bejelentették a „klasszikus” kóla visszatérését. A TIME szerint az ügy akkora érdeklődésre tartott számot, hogy Peter Jennings hírolvasó a General Hospital sorozat egy epizódját szakította meg, hogy beolvassa a tévében: mindenki kedvenc itala visszatér!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást