7 újabb tévhit az élelmiszerekről

7 újabb tévhit az élelmiszerekről

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 7 újabb tévhit az élelmiszerekről

Előző cikkünkben többek között lerántottuk a leplet a bio és a light kajákat övező mítoszokról. Most eljött az ideje, hogy a jó öreg tésztát, a vörös húst, s a tejtermékeket is más színben tüntessük fel!

A friss mindig jobb?

Előfordulhat, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek ára csillagászati. Ha a „csak frisset” szabályt követed, családod éppen a hűvösebb hónapokban maradhat ki a vitaminpótlásból. A semminél pedig a mirelit termék is ezerszer finomabb és jobb!
A mai technológiáknak köszönhetően nem veszítenek már annyit a tápanyagtartalmukból, mint régen. A konzervektől viszont óvakodj a hozzájuk adott cukor miatt!

A tejtermék hizlal?

Kérdezz csak meg egy testépítőt, mennyi zsírszegény túrót eszik! A tejtermékek magas fehérjetartalma éppenséggel ösztönzi a zsírégetést és az izomépítést, tehát már csak a külsőnkre gyakorolt előnyös hatás miatt érdemes őket fogyasztani.
A zsírszegény joghurt és a mozzarella minden fogyókúrázó barátja, mert D-vitaminnal, illetve kalciummal is ellát!

Tilos bolyongani az áruházban?

A fősorokhoz ragaszkodva őriznéd meg pénztárcád és alakod épségét? Pedig megeshet, hogy a legegészségesebb fogások valahol eldugva rejlenek.
A tonhal, a bab, az olívaolaj és a különböző fűszerek általában valahol belül tanyáznak, bezzeg a majonéznek hívott zsírbombát a krémes szószokkal együtt valószínűleg az orrod elé tolják.

A csomagolt saláta drága?

Bár drágának tűnnek, de ha a családod kedvvel fogyasztja, valójában hasznot hoznak.
Válassz olyat, amiben spenót is van, mert a vélekedéssel ellentétben nincs rossz íze, ellenben hihetetlen ásványi anyag -bomba! A szavatossági időre azonban érdemes figyelned, a leveles zöldségek ugyanis hamar fonnyadnak. Ha már ilyen egészséges áru mellett szavaztál, ne locsold agyon mindenféle öntettel!

A mirelit mindenképpen egészségtelen?

Azt hallottad valahol, hogy a fagyasztott ételekben nincs tápanyag?
Tévedés! A frissen lefagyasztott zöldségek és húsok nagy részben megőrzik a vitamin és ásványi anyag tartalmat, és az ízük is élvezhetően jó marad. A hal, a zöldségek és a grillezett vagy párolt készételek praktikus választást jelentenek egy fárasztó nap után, amikor semmi kedved főzőcskézni, mégis szeretnél valami egészségeset az asztalra tenni.

A tészta mumus?

A szénhidrát megvonása bizonyítottan káros, persze ez nem azt jelenti, hogy a fehér lisztből készült tésztaételeket korlátlanul fogyasztani lehetne. 
Heti egy-két alkalommal voksolj a durum változat mellett, amit alacsony zsírtartalmú sajttal és csirkemell-darabokkal ínycsiklandóvá varázsolhatsz.

Fúj, vörös hús?

Ha visszautasítod, vele együtt búcsút intesz a fehérjének, a vasnak és a cinknek is. Hetente csempéssz az étrendedbe egy-egy szeletet, mert a nőket különösen fenyegeti a vérszegénység veszélye, ami ellen a megfelelő vaspótlás a legjobb fegyver!
Láthatod: a kiegyensúlyozott táplálkozás kulcsa, hogy ne iktass ki semmit, és figyelj az arányokra. Szigorú mintaétrendek betartása, és kétféle menü elkészítése helyett inkább az egész család szokásaiba csempéssz egy kis egészséget! Hiszen úgy nem érhetsz el hosszú távú változást, hogy életed párja rendszeresen pacalt kap tőled, miközben magadnak a csirkemellfilé százötvenedik elkészítési módján agyalsz.

VIDEO 10 ecset, ami nélkül lehet sminkelni, de nem érdemes

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!