8 tipp kezdő diétázóknak

8 tipp kezdő diétázóknak

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 8 tipp kezdő diétázóknak

Lássunk néhány olyan általános szabályt, amelynek betartása segít, hogy teljes mellbedobással elindulj az egészséges és alakbarát táplálkozás útján!

Zöldségköret tészta helyett

Ebédenként akár 2-300 kalóriát is megspórolhatsz, ha tészta vagy burgonya helyett párolt, esetleg nyers zöldségekből álló köret mellett teszed le a voksod.
Megéri beruházni egy wokba, hiszen ebben az edényben fejedelmien ropogós zöldségeket készíthetsz!

Mindig reggelizz!

„Hagyd ki a reggelit, így később kelhetsz, ráadásul fogyni is fogsz” – szól minden idők egyik legrosszabb fogyókúrás tanácsa. Egy ideig működni fog, hosszú távon azonban káros.
A reggeli feladata, hogy egyensúlyba hozza a vércukorszinted és energiával töltsön fel. Amennyiben kihagyod, később anyagcsere-zavarokkal, illetve koncentrációs problémákkal kell majd megküzdened.  

Kellenek a rostok

A rostok segítik az emésztést, megelőzik a székrekedést és csökkentik a koleszterinszintet, több fronton támogatva ezzel a fogyókúrát. A nőknek naponta körülbelül 25 grammra, míg a férfiaknak 38-ra van szükségük belőle, ám sokan ennek a felét sem viszik be.
Teljes kiőrlésű gabonafélékből, hüvelyesekből, zöldségekből és gyümölcsökből fedezheted a szervezeted igényét, valamint érdemes megkóstolnod a joghurtba kevert búzakorpát.

Ne akarj gyorsan fogyni!

Havonta 1,5-2 kg elveszítése tekinthető ideálisnak. Ha ennél gyorsabban fogysz, fennáll a jojóeffektus veszélye, hiszen a szervezeted kompenzálni akarja majd a hirtelen leadott súlyt.
Mindannyian ismerjük a tavaszi pánikot, ami a fürdőruhaszezon előtt jelentkezik, éppen ezért segítünk neked így ősz elején. Vágj bele, bőven van időd az egészséges és tartós alakformálásra!

Heti egyszer mérd magad!

Minden napot úgy kezdesz, hogy görcsbe rándult gyomorral ráállsz a mérlegre? Esetleg többször is? Ne tedd, mert a vízháztartás és az emésztés természetes folyamatai is fél-egykilós eltéréseket eredményezhetnek, a hormonális változásokról nem is beszélve!
Ha hetente egyszer méred magad, és följegyzed az adatokat, lehetőséged van a tendenciák távlatból történő megfigyelésére – ami sokkal jobb, mintha azon agyalnál, hogy miért vagy fél kilóval több, mint tegnapelőtt.

Aludj eleget!

Amikor nem vagy elég kipihent, a tested több étvágynövelő ghrelint és kevesebb teltségérzés-kiváltó leptint termel. Áldozz naponta 7-8 órát a pihenésre, ez akár a stresszevéstől is megmenekíthet!

Alkohol csak hétvégén!

Egy adag bor átlagosan 125, míg egy sör 153 kalóriát tartalmaz. Röviditaloknál még durvább a helyzet, hiszen 1 dl vodkában 233, a krémlikőrben akár 350, a rumban pedig 500 kalória is lehet.
A szeszesitalok negatív egészségügyi hatásairól most nem szeretnénk prédikálni, hiszen éppen elég, ha tudod: a diétádat is tönkreteheted néhány pohárral…

Rágózz!

Mielőtt a következő csokihoz vagy chipshez nyúlnál, ígérd meg magadnak, hogy rágózol 20 percig! Válassz cukormentes változatot, ami bónuszként a leheleted is fölfrissíti, így magabiztosabb lehetsz a másokkal való kommunikáció során. Meglátod, 20 perc alatt úgy elillan a bűnös nasi iránti vágy, hogy nem is emlékszel majd rá!Úgy érzed, apró iránymutatások helyett átfogó, személyre szabott tájékoztatásra lenne szükséged? Konzultálj egy dietetikussal vagy személyi edzővel, aki kérésre akár pontos étrendet és testmozgási tervet is ír neked. Vannak, akik jobban szeretnek kész utasításokat követni, míg mások inkább a maguk urai életmód-fronton. Hosszú távon egyik út sem jobb vagy rosszabb a másiknál – a lényeg, hogy tudd, melyiken szeretnél járni!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást