Életmód / Egészség

7 tipp a hatékony bemelegítéshez

Akár kocogni indulsz, akár a barátaiddal készülsz egy jó kis tollaslabda-mérkőzésre, mindenképpen szükséged van bemelegítésre, hogy elkerülhesd a sérüléseket. Szerencsére ennek a műveletnek nem kell hosszúnak és unalmasnak lennie!

Ugrálj helyben!

A pulzusszámod megemelésének egyik legegyszerűbb módja a helyben ugrálás. Bátran rázogasd, illetve tárd szét a végtagjaidat – ettől újra úgy érzed majd magad, mint az oviban!
A látszólag bugyuta mozdulatsor szinte azonnal csökkenti a stresszhormonok szintjét a szervezetedben, így javítja a hangulatodat. Ugrókötelet is használhatsz.

Hallgass zenét!

A bemelegítésnek nem kell síri csöndben zajlania. A zene segít megtörni az unalmas rutint, ráadásul ösztönöz is a mozgásban.
Már azzal is felkészíted a tested a sportra, ha a kedvenc számodra önfeledten táncolni kezdesz, de úgy istenigazából. Figyelem: nem lassú, romantikus szerzemények kellenek a lejátszódra, hanem pörgős, bulis nóták!

Egy kis gimnasztika

A guggolások, a kitörések és a karkörzések nemcsak az edzés, hanem akár a bemelegítés részei is lehetnek. Titkuk abban rejlik, hogy egyszerre nyújtják és dolgoztatják az izmokat.
Meglepődsz majd, hány helyen érzel izomlázat az első néhány alkalom után – ez is biztosítja a mozdulatok hatékonyságát. A térdet érintő gyakorlatok előtt térdkörzés ajánlott!

Olvastad már?  Így mozgasd át a teljes testedet otthon, kiegészítők nélkül

Utánozd előre a mozdulatokat!

A bemelegítés egyik legkézenfekvőbb megoldása, ha egyszerűen utánzod azokat a mozdulatokat, amelyeket az edzés során fogsz végezni. Ha például súlyzózni készülsz, emelgesd a karod és a lábad súlyok nélkül!

A tenisztől a jógáig bármelyik sportággal kipróbálhatod ezt, működni fog.

Csavarodj!

A nőies izomzat egyik legfőbb ismérve a rugalmasság és a hajlékonyság. Könnyebben elérheted ezt, ha csavaró mozdulatokat is beépítesz a rutinodba. Főleg a csípő, a derék és a vállak környékén hasznos az ilyen típusú gyakorlat.
Az álló helyzetben végzett feladatoknál törekedj az egyensúlyod megtartására, s inkább támaszkodj meg a kezeddel, ha szükséges!

Legyél állat!

Az állatokról elnevezett gyakorlatok hű társaid lehetnek a bemelegítés során. Gondolj csak a pók- vagy rákjárásra, a békaügetésre, vagy a pisilő kutyára hasonlító lábemelgetésre!
Néhány sorozat ezekből elég hozzá, hogy készen állj az edzésre. Sőt, ne lepődj meg, ha rögtön utánuk fáradtságot érzel…

Elő a fitneszlabdával!

Ez a jókora golyóbis első látásra nem sokat segíthet az edzésben, hiszen ha még nem volt dolgod vele, akár még veszélyesnek is tűnhet. Valójában azonban olyan eszközről van szó, amely jót tesz a gerincednek, erősíti a törzsedet és segít a formás izomzat kialakításában. A rajta végzett felülések és törzsemelések roppant hatékony esélyt adnak a bemelegítésre.
Általános tanács, hogy jól teszed, ha edzés előtt körkörös mozdulatokkal áthaladsz valamennyi forgó ízületeden, tehát a csuklódon, a könyöködön, a válladon, a csípődön, a térdeden és a bokádon.