Készség- és képességfejlesztés: Miben hisznek és miben nem a magyar szülők?

Írta: ,

A magyar szülők szerint szinte elengedhetetlen a kisgyermekek készség- és képességfejlesztése az olyan tevékenységekkel, mint a meseolvasás, rajzolás, festés és a zenehallgatás, ugyanakkor az idegen nyelv fontosságáról megoszlanak a vélemények – derül ki a Sudocrem® megbízásából készült Ipsos kutatásból. A második Sudocrem®-jelentés alapján elmondható, hogy a kisgyermekeknek való játék vásárlásakor a magyar anyáknál és apáknál a legfontosabb két szempont a termékminősége, és az, hogy a termék fejlesztő játék legyen.

A babapopsik ápolásában több évtizedes tapasztalattal rendelkező Sudocrem® idén is kíváncsi volt a szülők véleményére, ezért reprezentatív kutatást végzett az anyák és apák körében a készség- és képességfejlesztés fontosságáról. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egyforma súllyal tartják lényegesnek a gyermekek testi és lelki fejlődésének, valamint az értelmi fejlesztésének biztosítását – elsősorban természetes tevékenységbe ágyazottan.

A séta, a kirándulás, a természet ismerete és szeretete a megkérdezett anyák kilenctizede szerint rendkívül fontos, továbbá a kisgyermekkel való sétálást, kirándulást mindenki egyformán fontosnak tartja, a válaszadó korától, iskolai végzettségétől, lakóhelyétől függetlenül. Ezzel párhuzamosan a mesélést, illetve a meseolvasást értékelték kihagyhatatlannak a gyermek életéből, bár ebben az esetben néhány eltérés megfigyelhető a válaszadók iskolai végzettségét illetően: emelkedésével növekedett a mesélés fontosságát jelző átlag. 

A művészetek iránti fogékonyság kialakítása, az érzelmi nevelés és a kreativitás fejlesztése is a kisgyermekek fejlődésének fontos része. A válaszadók szerint a rajzolás, a festés, a zenélés és a zenehallgatás egyértelmű jelentőséggel bír a gyermekek napjaiból, s a családok két harmadának rendszeres napirendi pontja közé tartozik.

Az idegen nyelv gyakorlásának kérdésköre már megosztotta a felmérésben résztvevőket. A nyelvtanulást a megkérdezettek fele tartja csak fontos szempontnak, egyötödük viszont inkább vagy egyáltalán nem tartja helyénvalónak az idegen nyelv gyakorlását három éves kor alatt.