4 egyszerű lépés, hogy még boldogabbnak érezd magad anyaként

Írta: ,

Az anyaság csak a tündérmesékben és a filmekben rózsaszín szappanbuborék, a valóság ennél sokkal szürkébb tud lenni. Persze, minden viszonyítás és hozzáállás kérdése, hiszen te magad is sokat tehetsz azért, hogy anyaként elégedettebb legyél, és jobban érezd magad a bőrödben.

Aludj eleget! Kép forrása: anthropologie.com

Persze, könnyű mondani, hiszen a kisbabás korszak általában nem a hosszú, pihentető alvások időszaka, és az anyukák többségének már a könyökén jön ki az „aludj, amikor a baba alszik” kezdetű frázis… Ugyanakkor nem feltétlen kell édesanyának lenni ahhoz, hogy az ember tudja: a kialvatlanság könnyen frusztrációhoz vezethet, melynek hatására képesek vagyunk a bolhából elefántot csinálni. 

Érdemes tehát kötni az ebet a karóhoz, ha az alvásigényed kielégítése a tét, és a baba alvásidejében elvégezendő teendőket átcsoportosítani, vagy akár segítséget kérni, ha van rá lehetőséged. Különben sincs jobb dolog, mint a babával összebújva aludni, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy a csöppségek is tovább szundikálnak anyukájuk ölelésében.

A világ kétségtelenül egy sokkal boldogabb hely lenne, ha egy csapásra mindenki leszokna arról, hogy másokhoz hasonlítgatja magát. Ez hatványozottan igaz az anyukákra, akik a szülés és az anyává válás utáni érzelmi hullámvasúton csücsülve általában nem éppen a két lábon járó önbizalmat testesítik meg.

Saját nőiességünk és anyai kompetenciánk megkérdőjelezése az hasonlítgatás: a másik jobban néz ki, gyorsabban leadta a pluszkilókat, jobb anya, ügyesebben szoptat, jobban beosztja az idejét stb… Lehetne folytatni a sort a végtelenségig, de egy biztos, értelme nincs, az erre fordított időt és energiát pedig sokkal hasznosabb tevékenységekre (például alvásra) is lehet fordítani. Mielőtt elkezdenéd magad másokhoz mérni, inkább tudatosan vezesd végig, hogy mit szeretsz magadban, miért vagy jó anya, és ezeket a pozitív értékeket erősítsd magadban az önostorozás helyett.