Életmód / Lélek

Ezt tedd, amikor stresszes vagy: az érzelmi akupunktúra lépésről-lépésre

Ezt tedd, amikor stresszes vagy: az érzelmi akupunktúra lépésről-lépésre

Az EFT-technikát (magyarul leginkább annyit tesz, hogy az Érzelmi Szabadság Technikája) már régóta alkalmazzák a lelki gyógyításban, és jó hír, hogy bárhol, bármikor alkalmazhatod magadon.

Ez a nyugtató módszer egyszerre ötvözi magában a tradicionális kínai orvoslás egyes elemeit, valamint a kognitív viselkedési terápiát, ráaádásul sokan egyfajta érzelmi akupunktúrának tartják. Mindössze öt lépésből áll, de már egyetlen alkalom után jobban fogod érezni magad, ráadásul alig pár percedbe telik végigcsinálni!

1. lépés: Ismerd fel a problémát

Mi az, ami az utóbbi időben rossz érzéssel vagy szorongással töltött el? Aggódsz egy szeretted egészsége miatt, komoly anyagi gondokkal küzdesz, vagy az elmúlt hónapok érzelmileg nagyon megviseltek, és úgy érzed, egyszerűen sehogy sem tudsz talpra állni? Próbáld meg minél pontosabban végiggondolni, mi képez stresszforrást jelenleg az életedben.

2. lépés: Értékeld a stresszt

Ha már pontosan tudod, mi az, ami most nagy problémát jelent számodra, a következő lépés az lesz, hogy eldöntöd, valójában mennyire nagy baj ez egy tízes skálán. Gondold végig, a stressz-szinted milyen magas. Ennek megfelelően helyezd el valahol a képzeletbeli skálán (0 = egyáltalán nem okoz stresszt, 10 = extrém nagy stresszt okoz).

3. lépés: Mondd ki hangosan a gondolataidat

A következő teendőd, hogy az adott problémát mondd ki hangosan, de egy kicsi csavarral. Ugyanis ahelyett, hogy csak a gondokra fókuszálnál, keress a negatív kijelenetés mellé egy pozitívat is.

Például:„nagyon rosszul állok anyagilag, de remélem, hogy ez nemsokára megváltozik”, vagy „lelkileg megviselt az egyedül töltött karácsony, de jövőre duplán be fogom pótolni.” A lényeg, hogy ne csak a rossz dolgokra, hanem valamiféle megoldásra is gondolj közben.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást