Életmód / Táplálkozás

7 nyári finomság, ami borzasztóan hizlal

Úgy gondolod, hogy a nyári csemegék könnyűek ahhoz képest, hogy mennyit mozogsz ilyenkor a szabadban? A strandon szinte kötelező a lángos, grillezéskor a marhahús, sétához a fagylalt, az esti kikapcsolódáshoz pedig az isteni koktélok. A gondtalanság könnyen pluszkilókkal járhat, ha nem vagy résen…

Lángos

A hazai strandkultúra elmaradhatatlan kelléke a műanyag széken majszolt sajtos-tejfölös lángos.

Szó se róla, ha előtte lenyomtál pár kilométert az úszómedencében, tényleg nem lesz tőle bajod, ám ha ennél kevesebb sport mellett rendszeresen fogyasztod, túl sok zsírt, szénhidrátot és sót viszel be a szervezetedbe, aminek hízás lesz a vége.

Grillezés

A kertben sütögetett húsokról könnyű azt hinni, hogy egytől egyig egészségesek – ám sajnos nem minden esetben igaz ez.

Egy nagyobbacska szelet steak akár 1 500 kalóriát és 124 gramm zsírt is rejthet, amivel lényegében kipipálhatod az egész napi energiaigényed, ráadásul messze felülmúlod a zsírszükségleted.

Tény, hogy a sütéshez lényegében nem használsz hozzáadott zsírt (legfeljebb picit megszalonnázod a rácsokat), de a hús zsírtartalmára is érdemes figyelni. Válassz sovány húsfélét alapanyag gyanánt!

Hot-dog

Ugye, milyen egyszerű a nyári móka közepette a sarki bódénál megállni egy hot-dogra, aztán tovább rohanni a dolgodra?

Olvastad már?  5 rejtett kalóriacsapda, amiért nem mennek le a kilók

Egyetlen darab 280 kalóriát és 15 g zsírt tartalmaz, ami annyira nem vészes – ám a benne lévő 1 250 mg nátrium annál rosszabb!

Az orvosi ajánlás szerint egész nap nem szabad 5 g sónál többet enned, különben növekszik a szív- és érrendszeri betegségek veszélye.

Majonézes saláta

Egy aprócska, félcsészényi adag krumplisaláta 180 kalóriát és 12 g zsírt rejt.

Ennek csökkentésére használj light majonézt, vagy vegyítsd zsírszegény joghurttal, tejföllel, esetleg csirkehúsleves-alaplével!

Illetve adhatsz egy esélyt a német változatnak, amelyben olaj helyett ecet van.

Jeges koktélok

A klasszikus tenger- és medenceparti koktélok könnyen lecsúsznak, ám rengeteg kalóriát tartalmaznak.

Egy piña coladával elkészítési módtól függően 250-490 kalóriát gurítasz le, egy daiquirivel 300-800-at, míg egy long island ice tea átlagosan 520-at tartalmaz.

A fröccs vagy a gyümölcsös cider ezerszer jobb választás!

Cukros üdítők

Ha azt hiszed, hogy a palackozott jeges tea egészségesebb a kólánál, tévedsz. Ha megnézed a címkét, rögtön kiderül: körülbelül ugyanannyi kalóriát és cukrot viszel be vele.

Egy nagy pohár máris 150-200 plusz kalóriát rejthet – gondolj csak bele: ha legurítasz egy üveggel, körülbelül olyan, mintha 2-3 tábla csokit ennél meg! A citromlével ízesített ásványvíz sokkal jobb helyette.

Olvastad már?  Ne félj a magas cukortartalmú gyümölcsöktől – így építsd őket a diétádba

Fagyi

Egy nagyobbacska fagylaltkehelyben akár egy főétkezést is megszégyenítő kalóriamennyiség tanyázhat: 700-800, ha elszalad a ló az öntettel és a cukorkával.

Szerencsére kaphatóak zsírszegény vagy cukormentes változatok is, arról nem is beszélve, hogy alkalmanként egy-két gombóc a hagyományos változatból sem okoz gondot.

A nyári finomságokra is érvényes, ami minden ételre: ha mértéktartó vagy, és egyébként odafigyelsz az étkezésedre, gyakorlatilag bármiből ihatsz és ehetsz.