Azt mondják, napi 10.000 lépésre van szükségünk – De tényleg?

Azt mondják, napi 10.000 lépésre van szükségünk – De tényleg?

Címlap / Életmód / Egészség / Azt mondják, napi 10.000 lépésre van szükségünk – De tényleg? / 2. oldal

Minden héten két és fél óra

Az eredmények bizonyítják, hogy felesleges rosszul érezned magad amiatt, ha hétköznap a 10 ezer lépés csak vágyálom. 5000 már sokat számít, ha pedig a 7500 lépésig eljutsz, máris többet tettél a szervezeted helyes működéséért!

Egyébként a WHO szerint egy felnőttnek heti szinten 150 perc intenzív fizikai mozgásra van szüksége, amit bárhogy beoszthatsz a 7 nap alatt.

De kutatások szerint már az alacsonyabb intenzitású mozgás is sokkal több, mint a semmi. Érdemes akár egy kicsit aktívabb sétát, enyhe tornát betervezned minden hétre. Pláne, ha ülőmunkát végzel!

Szakértők szerint a napi lépésszám növelésében több dolog is segíthet. Az egyik, hogy beszerzel magadnak egy lépésszámlálót, vagy akár a telefonodon beállítod, hogy mérje, hány lépést sikerült megtenned. Ha nyomon tudod követni az eredményeidet, sokkal motiváltabbá válsz, és lelkesebben figyelsz oda saját magadra, hiszen mérhető a változás.

Amennyiben ülőmunkát végzel, lehetőleg óránként kelj fel, és menj ki a mosdóra. Hazafelé pedig szállj le egy megállóval korábban, és sétáld le a hátralévő távot. A kevés mozgás is többet ér annál, mint ha bele sem kezdesz!

Forrás

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást