Amikor az élet próbára tesz. 10 módja van, hogy belső békére lelj

Amikor az élet próbára tesz. 10 módja van, hogy belső békére lelj

Címlap / Életmód / Lélek / Amikor az élet próbára tesz. 10 módja van, hogy belső békére lelj

A stressz, a negatív érzelmek, a csalódások, a különböző párkapcsolati és munkahelyi gondok mind-mind felrúghatják a belső békénket, amelyre nagy szükségünk lenne a hétköznapokban, hiszen annak segítségével, bármivel képesek lennénk szembenézni.

Az élet néha keményen próbára tesz téged és emiatt időnként reménytelennek tűnhet a helyzeted. Úgy érezheted, megfulladsz a terhek súlya alatt és szétszakad a lelked a ránehezedő nyomástól. Viszont létezik ellenszer! A belső béke segíthet mindezzel könnyedén megbirkózni. Amikor lelkileg békében vagy, nyugodtnak és erősnek érezheted magadat a stresszes időkben is. Az igazi belső béke független a külső körülményektől. De hogyan érheted el ezt a harmonikus, kiegyensúlyozott állapotot?

1. Szabj magadnak határokat!

A leggyakrabban akkor veszítheted el a belső békédet, ha túl sokat vársz magadtól. 

Túlvállalod magad, olyat teszel, amit igazából nem szeretnél. Netán olyan dologra mondasz igent, amihez nem is értesz. 

Mindezt elkerülheted azzal, hogy határokat húzol. Légy tisztában azzal, mire vagy képes, mi okoz neked fájdalmat, nehézséget és mondj nemet magadnak, illetve másoknak!

2.
Próbálj meg eleget pihenni!

A túlterheltség és az alváshiány is felboríthatja a belső békét. A testnek és a léleknek egyaránt szüksége van minőségi pihenésre. Ezt persze megteheted úgyis, hogy nem csinálsz semmit, legfeljebb könyvet olvasol, esetleg filmet nézel.

De érdemes lehet rászoknod a meditációra is, amely igazán kikapcsolhat. Koncentrálj arra, hogy mély levegőket vegyél, mert az lelassíthatja a szívverést és csökkentheti a vérnyomást, így igazán elérheted a nyugalmi állapotot. Keresd meg a hozzád leginkább illő relaxációs módszert!

3. Ne nagyítsd fel a problémát!

Ez az első hiba, amibe talán te is bele szoktál csöppeni, amikor nehézséggel találod szembe magadat. Az egészen kis gondokból is képes vagy óriásit kreálni, csakhogy a probléma felnagyítása indokolatlanul nagy stresszt szülhet.

Kontrolláld mindezt azzal, hogy okos kérdéseket teszel fel magadnak: „Van megoldás a problémára és az rajtam áll? Milyen gyorsan oldható meg? Kell hozzá segítség vagy nem? Van, aki segíthet nekem?”

A kérdésekre adott válaszok megnyugtatnak, továbbá általuk kívülről tekintesz a problémára, ami a hatékony megoldás kulcsa.

Oldalak: 1 2 3

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást