Amikor az élet próbára tesz. 10 módja van, hogy belső békére lelj

Amikor az élet próbára tesz. 10 módja van, hogy belső békére lelj

Címlap / Életmód / Lélek / Amikor az élet próbára tesz. 10 módja van, hogy belső békére lelj

Az életünk tele van nehézségekkel és sokszor kell megküzdenünk a belső és a külső káosszal, ami rengeteg erőt és energiát emészt fel.

A stressz, a negatív érzelmek, a csalódások, a különböző párkapcsolati és munkahelyi gondok mind-mind felrúghatják a belső békénket, amelyre nagy szükségünk lenne a hétköznapokban, hiszen annak segítségével, bármivel képesek lennénk szembenézni.

Az élet néha keményen próbára tesz téged és emiatt időnként reménytelennek tűnhet a helyzeted. Úgy érezheted, megfulladsz a terhek súlya alatt és szétszakad a lelked a ránehezedő nyomástól. Viszont létezik ellenszer! A belső béke segíthet mindezzel könnyedén megbirkózni. Amikor lelkileg békében vagy, nyugodtnak és erősnek érezheted magadat a stresszes időkben is. Az igazi belső béke független a külső körülményektől. De hogyan érheted el ezt a harmonikus, kiegyensúlyozott állapotot?

1. Szabj magadnak határokat!

A leggyakrabban akkor veszítheted el a belső békédet, ha túl sokat vársz magadtól. 

Túlvállalod magad, olyat teszel, amit igazából nem szeretnél. Netán olyan dologra mondasz igent, amihez nem is értesz. 

Mindezt elkerülheted azzal, hogy határokat húzol. Légy tisztában azzal, mire vagy képes, mi okoz neked fájdalmat, nehézséget és mondj nemet magadnak, illetve másoknak!

2. Próbálj meg eleget pihenni!

A túlterheltség és az alváshiány is felboríthatja a belső békét. A testnek és a léleknek egyaránt szüksége van minőségi pihenésre. Ezt persze megteheted úgyis, hogy nem csinálsz semmit, legfeljebb könyvet olvasol, esetleg filmet nézel.

De érdemes lehet rászoknod a meditációra is, amely igazán kikapcsolhat. Koncentrálj arra, hogy mély levegőket vegyél, mert az lelassíthatja a szívverést és csökkentheti a vérnyomást, így igazán elérheted a nyugalmi állapotot. Keresd meg a hozzád leginkább illő relaxációs módszert!

3. Ne nagyítsd fel a problémát!

Ez az első hiba, amibe talán te is bele szoktál csöppeni, amikor nehézséggel találod szembe magadat. Az egészen kis gondokból is képes vagy óriásit kreálni, csakhogy a probléma felnagyítása indokolatlanul nagy stresszt szülhet.

Kontrolláld mindezt azzal, hogy okos kérdéseket teszel fel magadnak: „Van megoldás a problémára és az rajtam áll? Milyen gyorsan oldható meg? Kell hozzá segítség vagy nem? Van, aki segíthet nekem?”

A kérdésekre adott válaszok megnyugtatnak, továbbá általuk kívülről tekintesz a problémára, ami a hatékony megoldás kulcsa.

4. Lassíts le!

Ha állandóan őrült tempóban haladsz, sosem fog igazán pihenni a tested és a lelked. Ne légy önmagad rabszolgahajcsára, aki az utolsó csepp energiát is igyekszik kifacsarni a munkásából!

Merj lassítani anélkül, hogy a következmények miatt rettegnél, így számottevően csökkentheted a stresszt az életedben. De ne csak a munkahelyeden vegyél vissza, hanem az életed többi területén is, ezáltal legalább nem múlik el egy szemvillanás alatt a földi léted, hanem meg is éled azt.

5. Legyen rend körülötted!

Ez olyan semmilyen tanácsnak tűnhet, de várd ki a végét, mert van alapja! Meglehet, hogy te is olyan ember vagy, aki nehezen tud kikapcsolódni, ha tudja, mennyi feladat vár még rá és rendet kellene tennie. Ha így próbálsz meg lazítani, az semmit sem fog érni. A rendetlenség és a feladatok tudata ingerlékennyé, feszültté tesz.

Tehát a megoldás kézenfekvő: igyekezz rendet tartani magad körül és végezz el minden olyan feladatot, amelyről tudod, hogy zavarná a pihenésedet, ha nem tudhatnád késznek. Mindemellett a tiszta és rendezett tér a lelkedet is megnyugtatja.

VIDEO A csillagjegyek stresszkezelése a legrosszabbtól a legjobbig

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»