5 mindfulness tipp, amivel az életed sokkal nyugodtabbá válik

5 mindfulness tipp, amivel az életed sokkal nyugodtabbá válik

Címlap / Életmód / Egészség / 5 mindfulness tipp, amivel az életed sokkal nyugodtabbá válik

Az életünk gyakran hektikus, stresszes, és van, hogy egyszerre túl sok dolognak tesszük ki magunkat. Az emberek többsége ugyan igyekszik időt szakítani a lelki feltöltődésre is, de sokszor ez csak egy vágyálom, hiszen aludni is alig van időnk. Pedig nem kéne, hogy mindez ilyen nehéz legyen. Néha a legapróbb változtatások segítenek abban, hogy az életed sokkal nyugodtabbá váljon.

Ne kötelezd el magad túlságosan

A mai világban nehéz nemet mondani, hiszen valószínűleg te is attól félsz, hogy ha ezt egyszer megteszed, nem lesz több lehetőséged. Ha nemet mondasz egy kollégának, talán neheztelni fog rád, ha pedig nemet mondasz egy munkára, talán hónapokig nem jön szembe más.

Ez viszont egy idő után borzasztóan kimerítővé válik. Ne vállalj be túl sok mindent egyszerre.

Amikor úgy érzed, hogy egy perced sincs megállni, gondold át, mivel telt el az időd, majd a legkevésbé fontosaktól válj meg.

Ha sok időt vett el az, hogy visszaírtál mindenkinek a Facebookon, vagy böngésztél a neten, akkor határozd el magadban, hogy mostantól csak este, lefekvés előtt kerítesz sort erre.

 

Tekints rá másként

Sokszor megesik, hogy a legapróbb dolgokból is nagy problémát csinálunk, azaz egy kis dombot is hegynek látunk. Ez viszont rengeteg felesleges stresszt hoz az életedbe.

Ha tudod, hogy valami igazán nehéz dologgal kell szembenézned, tedd fel magadnak az alábbi kérdést: fog ez egyáltalán számítani öt év múlva? És jövő héten?

Az emberek többsége olyan dolgok miatt stresszel minden nap, amelyekre egy alvás után nem is emlékszik.

Mindig, amikor valami nyomaszt, gondold át, mennyire fog mindez számítani egy hét múlva.

Ha a válaszod az, hogy valószínűleg semennyire, vegyél egy mély levegőt, és engedd el a problémát.

 

Lassíts le

Az érzelmeink visszafelé is működnek.

Mindenki rohan, mindenkinek ezer dolga van, ezért néha egy pillanatra sem állunk meg.

Amikor úgy érzed, túlárad benned a stressz, lassíts le: ha sétálsz, járj minél lassabban, nézelődj, vegyél mély levegőket.

Ha beszélsz, lassíts a tempón, és meglátod, hogy fokozatosan egyre nyugodtabbá válsz.

Ugyanezt a taktikát bármiben kipróbálhatod: akár még az étkezés során is, hiszen amikor tudatosan lelassítasz egy kicsit, a stresszt is kevésbé érzed meg.

 

Csak öt perc!

A stresszhez és szétszórtsághoz hozzátesz az is, ha nagy a rendetlenség körülötted.

Amennyiben a munkahelyeden vagy a legfeszültebb, érdemes minden nap egy kis időt szánnod arra, hogy rendet teszel magad körül.

Akár öt perc is elég: kezdj egy fiókkal, amibe az utóbbi időben mindent csak beleszórtál.

A látható rendszerezés hatására ugyanis sokkal nyugodtabbá válunk, és úgy érezzük, némileg összeszedettebbek is vagyunk.

 

Érkezz előbb

Ismered azt az érzést, amikor egy találkozóra sietsz, és ha csak egy percet is késik a busz, te már elkéstél?

Egy baráti találkozón ez nem is olyan lényeges, de ha munkával kapcsolatosan futsz össze valakivel, igenis fontos, hogy időben ott legyél.

Ezért is érdemes mostantól mindenhová tíz perccel előbb elindulnod.

Az élet kiszámíthatatlan, így bármi történhet, de az előrelátó indulás miatt biztosan nem késel el.

Meglátod, nem csak nyugodtabb leszel emiatt, de még a gondolataidat is jobban össze tudod szedni, amíg várakozol.

 

VIDEO 10+1 sminkes trükk, amit bárcsak előbb tudtál volna

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!