Egy méltatlanul mellőzött zöldség: így fogyhatsz céklával

Egy méltatlanul mellőzött zöldség: így fogyhatsz céklával

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Egy méltatlanul mellőzött zöldség: így fogyhatsz céklával

Emlékszel még a menzán, kis műanyag tálakban felszolgált savanyú céklára? Akkor felejtsd is gyorsan el! Ezzel kapcsolatban kevesen őrzünk jó emlékeket, pedig a céklát megéri újra felfedezni, mert nem csak finom, de nagyon egészséges, és a fogyókúrádat is jól kiegészíti.

Miért érdemes céklát enni?

A cékla telis tele van antioxidánsokkal, amelyek meggátolják a szabadgyökök kialakulását, így csökkentik a rákos tumorok kialakulásának esélyét. A cékla emellett nagyon jó hatással van a májra is, ami pedig fontos szerepet játszik a zsírbontásban, és a test méregtelenítő folyamataiban – ha a májad jó állapotban van, sokkal könnyebben megy a fogyás is.
A cékla emellett sok vasat is tartalmaz, amit a tested hasznosítva a vörös vérsejtek képzésére használhat, tehát a cékla a vérszegénység megelőzésére, illetve kezelésére is használatos a népi orvoslásban.

Hogyan segíti a cékla a fogyást?

Amellett, hogy a máj védelmével megkönnyíti a zsírok lebontását, a cékla más módon is segíti a méregtelenítést. Mivel sok benne a kálium, nem csak a sejtek között megrekedt víztől segít megszabadulni, de a nyirokrendszer működését is fokozza, ez pedig a sejtek közötti méreganyagok kiválasztásával jár, ami nem csak fogyást, de a kötőszövetek ruganyosságának visszaállítását és a narancsbőr leszámolását is jelenti.
A céklának viszonylag magas a rosttartalma is, így természetesen a belek munkáját, illetve a salaktalanítást, a jobb emésztést is elősegíti.

Hogyan építsd be a céklát az étrendedbe?

A cékla fogyasztását nem kell túlzásba vinni, elég, ha a kiegyensúlyozott étkezés és a rendszeres testmozgás mellett naponta egyszer fogyasztasz a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldségből, hogy jobb legyen a közérzeted, és gyorsabban menjen a fogyás.
A céklából remek zöldségturmixokat készíthetsz, de a frissen facsart céklalé önmagában is egészséges és finom. A céklát köretként, főve vagy párolva, esetleg salátaként is fogyaszthatod, így sokféleképpen beilleszthető az étrendedbe.

Mintaétrend az első napra:

Reggeli: három evőkanál gabonapehely, három evőkanál zabpehely, egy kis poharas kefír, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: grillezett csirkemell, párolt brokkoli.
Uzsonna: két szelet puffasztott rizs.
Vacsora: saláta kockára vágott, főtt céklából, dinsztelt hagymából, olívaolajjal meglocsolva, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.

Mintaétrend a második napra:

Reggeli: rántotta két tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű barna kenyér, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: grillezett csirkemell párolt céklával.
Uzsonna: korpás keksz.

Vacsora:
turmix egy pohár tejből, banánból és áfonyából.

Mintaétrend a harmadik napra:

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamell sonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: grillezett hal diós spenót salátával.
Uzsonna: egy pohár céklalé.
Vacsora: saláta paradicsomból és mozzarellából.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást