Életmód / Táplálkozás

Megszívlelendő tanácsok villámdiétázóknak

Megszívlelendő tanácsok villámdiétázóknak

Tény és való, hogy a villámdiéták ritkán hasznosak hosszútávon, legalábbis azok számára, akik ily módon szeretnének megszabadulni komolyabb súlyfeleslegüktől. Előfordul azonban, hogy egy fontos esemény előtt vesszük észre, hogy kényelmetlen a kiválasztott ruha… Ekkor jól jöhet némi extra odafigyelés a gyors fogyás érdekében.

Léböjt kúra

Egy hét alatt könnyen végigcsinálhatsz egy méregtelenítő léböjt kúrát, ebbe az időbe bőségesen belefér a felvezető kímélő étrend, a folyadékfogyasztással telő napok, és a kúra végén a diétás falatok ismételt fogyasztása.

Az elért eredmény néhány kiló mínusz, és egy felfrissült, mérgek jelentős részétől megszabadult szervezet.

Válts levesre!

A léböjt kúrák része a leves fogyasztása, de ez a forró, laktató étel a diétád tökéletes része lehet, akár gyorsan szeretnél fogyni, akár nem. Érdemes a nap két főétkezését kiváltani levessel, ha nem is teljes mértékben, de legalább nagyrészt.

Persze szóba sem jöhetnek a lisztes habarással és a rántással készült ételek: változatos fűszerezéssel készíts zöldséglevest, és fogyassz belőle, amikor csak megkívánod.

A zöldségekről tudjuk, hogy igen kevés kalóriát tartalmaznak, a leveshez hozzáadott víz és fűszerek végett pedig szintén nem kell aggódni. Tökéletes párosítás!

Leves után főzelék

Helyes elkészítési mód mellett a főzelékek is tökéletes alapanyagok a villámdiéták során. Természetesen ebben az esetben sem sűríthetsz a megszokott módon: az adott zöldség pürésített változatával, vagy keményítővel próbálkozhatsz.

A jól megszokott kenyérköretet és húst hagyd el, helyette főzz egy adag főtt krumplit, vagy ami még jobb, edd önmagában a finom főzeléket.

Ne egyél kenyeret!

Már az is kilók leadását jelentheti, ha elhagyod az étkezésekből a kenyeret. Rossz magyar szokás, hogy szinte mindenhez kenyeret, vagy pogácsát eszünk.

Pékáru után nyúlunk, ha leves, vagy főzelék kerül az asztalra, de így teszünk akkor is, ha szószos a hús.

A villámdiétád alatt a kenyeret felejtsd el, cseréld le abonettre, vagy puffasztott rizsre, de ez is csak akkor kerüljön elő, ha szendvicset kívánsz.

Változtass a vacsorán!

Már az is rengeteget számít, ha egyetlen egy étkezést megreformálsz, főleg, ha a választásod éppen a vacsorára esik.

A nap utolsó étkezésének megfelelő átalakítása azért fogyaszt, mert nem terheli le a szervezetet, s ezáltal megkönnyíti az emésztés folyamatát.

És természetesen hozzájárul ahhoz, hogy a napi szinten bevitt, alacsony kalóriamennyiséget szinten tartsd. Az egészséges vacsora zöldségekből, valamint fehérjéből áll, és két órával a lefekvés előtt kerül sor rá.

Ésszel, mértékkel

Hosszútávon a villámdiétáknak nincs értelmük. Annak igen, hogy elhagyod a kenyeret, és egészségesen főzöl, valamint az étkezés részeként tekintesz a levesekre, de a kíméletlen koplalás abszolút egészségtelen és felesleges.

Egy-két alkalommal hasznos a fokozott odafigyelés a diéta során, de az alapokon kell változtatnod, ha hosszútávon szeretnéd megőrizni csinos formáidat.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást