Egészség / Életmód

Az 5 legizgalmasabb nyári sport, amit érdemes kipróbálnod

Az 5 legizgalmasabb nyári sport, amit érdemes kipróbálnod

Szeretnéd a lehető legtöbbet kihozni az idei nyárból? Akkor turbózd fel néhány újdonsággal a mozgási rutinodat! Tény, hogy jó móka úszni néhány hosszt a strandon, ám a mesés időjárás ennél sokkal több új fitneszlehetőséggel kecsegtet.

Szörf

Noha nem kell olimpiai bajnok úszónak lenned hozzá – hiszen a deszka azt a célt szolgálja, hogy a víz felszínén lebegj –, mégsem árt tisztában lenned a mellúszás és a helyes lábtempó alapmozdulataival. 

Fontos, hogy hosszú szörfdeszkán állj neki a gyakorlásnak, mivel a rövid már fejlettebb egyensúlyérzéket igényel. Kiválóan megmozgatja a hát felső részét, a vállakat, a tricepszet, a mellizmokat, a törzset és a lábakat. 
Egy 167 cm magas, 66 kg súlyú nő óránként átlagosan 200 kalóriát égethet el vele (az adatokat továbbra is erre a testalkatra vonatkozóan fogjuk ismertetni).

Kajak

A kajakok mérete és kialakítása eltérő lehet.

Az úgynevezett ráülős változat kifejezetten ideális a kezdők számára, mivel stabilabb, könnyű a be- és kiszállás, valamint általában könnyebb, egyszerűbben hordozható anyagból készül. 

Sziklás területeken evezve mindenképpen húzz sisakot a fejedre!
A karod, a törzsed, a derekad és a vállad fog erősödni tőle, s óránként 330 kalóriának inthetsz búcsút vele.

Paddleboarding

Fontos, hogy ne akarj hirtelen rápattanni és rögtön felállni!

Ülj le a közepére, a lapátot fogd meg mindkét kezeddel, majd lassan helyezkedj négykézlábra, majd állj fel.

Amikor megvan a stabil testhelyzet, állj fel, helyezd a lábad csípőszélességnyi távolságra, s hajlítsd be a térded! 

Mivel alaposan átmozgatod a karod, a törzsed, a vállad, a hátad és a combizmodat, óránként 420 kalóriát égethetsz el ezzel a sporttal.

Strandröplabda

A homok sokkal kegyetlenebb terep, mint a tornaterem padlója. Lassúbb és instabilabb lesz rajta a mozgásod, és nem fogsz tudni olyan magasra ugrani. 

Energiát takaríthatsz meg, ha apróbbakat lépsz. Gondoskodj minél több vízzel az állandó folyadékpótlásról! A strandröpi jól edzi a kart, a mellizmokat, a hátat és a lábakat, így óránként akár 544 kalóriától is megszabadulhatsz vele.

Túra

Kezdőként érdemes megfelelően jelölt, jól karbantartott útvonalat választanod. Noha kézenfekvő lenne, hogy topban és sortban állj neki a kirándulásnak, a szakérők mégis inkább hosszú ujjú felsőrész és hosszúnadrág használatát javasolják, hogy biztosan megvédd magad az UV-sugárzástól, a mérgező növényektől és a csípésektől.

Vigyél magaddal minél több vizet – főleg akkor, ha nagy a magasságkülönbség a kiszemelt szakaszon! elsősorban a combod, a vádlid, a popsid és a csípőd fog formálódni ettől, és óránként nagyjából 390 kalóriát égethetsz el.

Amit semmiképpen se felejts el

A nyári sportok űzésekor kiemelt fontosságú, hogy gondoskodj a megfelelő UV-védelemről. A lehető legjobb, ha délelőtt 11 és délután 3 óra között egyáltalán nem terheled a szervezeted a tűző napon, és az ezen kívül eső nappali órák során is legalább 30 faktoros naptejet használsz minden fedetlen testfelületen.

Ne feledkezz meg a hajad és a szemed óvásáról sem: előbbit speciális védőfaktoros permettel, utóbbit pedig EU-szabványos besorolású napszemüveggel védheted.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást