Ezzel a 7 napos módszerrel végre jól fogsz aludni

Ezzel a 7 napos módszerrel végre jól fogsz aludni

Címlap / Életmód / Egészség / Ezzel a 7 napos módszerrel végre jól fogsz aludni / 2. oldal

4. nap: Legyen hűvös

Melegben nem olyan pihentető az alvás, mint hűvösben, még a kisbabáknál is meglepően alacsony hőmérsékletre le lehet hűteni a szobát.  Ez fontosabb, mint gondolnánk és biológiai oka van: a kutatások szerint ha már egészen kicsivel csökken a testhőmérséklet, az agy már jelet kap az alvásra.

Az ideális alvási szobahőmérséklet nem több, mint 18 Celsius fok.

Hálószoba ágy
istockphoto

5. nap: A teák valóban segítenek

A szokásos tanácsoktól – mint például ne együnk sokat lefekvés előtt – ezúttal eltekintünk, de a teázás nagyon jó szokás, nem hiába van a kínaiaknál is kifejezett „tea-rituálé”.. Természetesen a koffeinmentes változatát kell fogyasztani és jót tesz a kamilla vagy a levendula tea.

A meleg, nyugtató ital segít elsimítani idegeinket és az a legjobb, ha fürdés előtt fogyasztod el.

Levendula tea estére
istockphoto

6. nap: Légzéstechnika 

Ha szoktál meditálni, az remek, de annak sem kell aggódnia, aki nem gyakorolja, mert már egy pár perces, pofonegyszerű légzéstechnika is segít ellazulni.

Hunyd le a szemed és lassan szívd be a levegőt, miközben – nem sietve – nyolcig számolsz. Tartsd benn a lélegzeted nyolc másodpercig, majd szintén nyolc másodpercen keresztül lassan engedd ki. Ez lelassítja a szívverésed, ami által könnyebben szenderülsz álomba. Gyakorold minden este, elég párszor elismételni.

7. nap: Tekintsd befejezettnek a napod, akkor is, ha lenne még tennivalód

A végére hagytuk a legfontosabb lefekvés előtti rituálét, ami az, hogy elengedjük a teendőket és befejezettnek tekintjük a napot.

Ha nem is végeztél aznap mindennel, amit terveztél, gondolj arra, hogy holnap, kipihenten mennyivel eredményesebben fogsz nekilátni a feladataidnak. 

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást