Valójában nagyon egyszerű becsapnod az agyad, és elérned, hogy gyorsabban eltelítsen az étel – friss kutatások ugyanis bebizonyították, hogy sokkal többet eszünk azokból, amiket egészségesnek hiszünk, és előbb is leszünk éhesek utána. Ebben rejlik a megoldás kulcsa is – olvass tovább a részletekért!
🎥 Jobb ember vagy, mint hinnéd, ha ez az 5 dolog jellemző rád
Állítsd be a bient megbízható forrásnak a Google-ben!
A Journal of the Association for Consumer Research tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint az emberek hajlamosabbak többet enni azokból az ételekből, amelyeket egészségesnek gondolnak.
A kutatás során 50 diáknak süteményt adtak – ugyanazt, csak az egyik csoportnak azt mondták, hogy egészséges, a másiknak pedig elárulták, hogy nem az. Az első csoport résztvevői már 45 perccel később éhesnek érezték magukat, szemben a másodikkal, akik tisztában voltak vele, hogy egészségtelenül nassoltak, de sokkal jobban eltelítődtek az étellel, mint társaik.
2/4 Egészséges vagy tápláló?
A kutatás során az ételeket a következő négy kategóriába sorolták: egészséges, tápláló, egészségtelen, eltelítő. A vizsgálat egy másik szakaszában 70 diák vehetett egy tál popcornból, méghozzá annyit, amennyiről azt gondolták: eltelíti őket, és nem lesznek éhesek utána. Azok a diákok, akiknek azt mondták, hogy a popcorn egészséges, sokkal nagyobb adagot ettek belőle, mint azok, akiknek csak annyit mondtak: ez az étel tápláló.
A harmadik szakaszban különböző képeket mutattak a diákoknak ételekről, amelyekre a fent említett tulajdonságok egyikét kellett mondaniuk. Érdekes módon az egészségtelen ételeket ábrázoló képekre sokkal többször érkezett az “eltelítő” jelző, mint az egészségesekre.
A kutatás tanulsága az, hogy rettentő fontos, mit gondolsz arról az ételről, amit megeszel.
Hiába hisszük azt, hogy a saláta az „csak egy saláta”, bezzeg a sült krumpli – ha elhiszed, hogy egy saláta lehet ugyanolyan bőséges és tartalmas, mint egy tál sült krumpli, akkor az agyad követni fogja a gondolataidat, és kevésbé jelez majd fél óra múlva, hogy megint enned kell.
A kutatások pedig a saláta mellett állnak: ha csakis a biológiai szükségleteidet nézzük, a sült krumplinak hamarabb éhessé kell tennie, hiszen egyszerű szénhidrát, ami emésztés után nagyon feltolja a vércukorszinted, majd hirtelen lesüllyeszti, erős éhségérzetet generálva.