Kardióbalett: sport, alakformálás és tánc egyszerre

Kardióbalett: sport, alakformálás és tánc egyszerre

Címlap / Életmód / Egészség / Kardióbalett: sport, alakformálás és tánc egyszerre

A természetesen Amerikából érkezett mozgásforma lényege, hogy a balett elemeit ötvözi a kardiogyakorlatok hatékony, de mégis kíméletes elemeivel, így mindez egyszerre formálja alakunkat, edzi testünket és nem utolsó sorban remek szórakozást is nyújt.

Alakformálás

A cardiobalett egyik legnépszerűbb hatásainak egyike az, hogy kiválóan edzi és formálja az alakot. Szálkásítja az izmokat, feszesebbé tesz bennünket, és feltölt energiával, ami a rendszeres mozgásnak egyébként is következménye.
Néhány alkalom után már érezni fogjuk magunkon, hogy javult a tartásunk, és a kezdeti izomláz eltűnése után nem sokkal már ruháinkon is érezhetjük azt, hogy alakunk előnyösebbé vált.

Zsírégető

Az alakformáláshoz kapcsolódva érdemes megemlíteni azt is, hogy a cardiobalett nagyszerű zsírégető tevékenységnek számít. Ráadásul mindez nem csak annyi, amennyit a hagyományos mozgásformák is eredményeznek, de a cardiobalett képes a nehezen elérhető, megmozgatható és ledolgozható zsírpárnákat is eltűntetni.
Kiváló edzésforma például a belsőcomb vagy a hasi izmok lecsökkentésére, egyben remekül formálja a vádlit is.

Testtartás

A cardiobalett – mint a balett tanulás egyébként is – kiváló testtartást garantál a mozgásfajta művelőinek. Persze aki most kezdi, annak nem biztos, hogy egy hét múlva már szép tartása lesz, de annyi biztos, hogy néhány alkalom után már látványos elemeket lehet elérni a segítségével.
Emellett az egész testet átmozgatja, így segít a letapadások, a sokszor fájdalommal is járó hátizom, vagy a gerinc problémájának leküzdésében.

Koreográfia

Mint a balettnek, úgy a cardiobalettnek is fontos részét képezi a koreográfia. Ez az előre megtervezett lépés- és mozdulatsorozat érdekesebbé teszi az edzést, leköti a figyelmünket és az edzésen túl szórakoztatóbbá is varázsolja a foglalkozást.
A koreográfiát természetesen otthon is kitalálhatjuk és begyakorolhatjuk, és a saját vagy akár párunk szórakoztatására is előadhatjuk.

A lényeg, hogy finom lépések és kitartott testhelyzetek váltsák egymást, és hogy mindez szépen mutasson kívülről nézve és átélve egyaránt.

Kinek ajánlott?

A cardiobalett óriási előnye, hogy nemre, korra és előképzettségre való tekintet nélkül ajánlott mindenkinek. Vagyis nem kell hozzá balett előképzettség, sem semmi más ismeret, sőt még komoly kondíció sem.
Ha fittebbek vagyunk, akkor nyugodtan kezdhetünk intenzívebb mozdulatokkal, de ha most szeretnénk elkezdeni rendszeresen mozogni, akkor először a finomabb, kíméletesebb kezdet javasolt.

Mi kell hozzá?

Hogy mi kell a cardiobaletthez? Komoly rákészülésre nem kell számítanunk: tulajdonképpen még cipő sem kell hozzá, mivel mezítláb, zokniban, vagy ha szeretnénk, egy vékony talpú sportcipőben is részt vehetünk az edzésen.
Nem kell emellett hozzá sem fittnek, sem balerina alkatúaknak lennünk, hiszen bárki bármikor elkezdheti ezt a mozgásformát. Ami viszont kell hozzá, az annyi, hogy akarjunk törődni a testünkkel, tartásunkkal, egészségünkkel. És persze egy komoly elhatározás sem árt, hogy rendszeresen műveljük mindezt.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást