Csökkenti a rák esélyét és az inzulinszintet az időszakos böjt

Csökkenti a rák esélyét és az inzulinszintet az időszakos böjt

Címlap / Életmód / Egészség / Csökkenti a rák esélyét és az inzulinszintet az időszakos böjt / 2. oldal

Az időszakos böjt típusai

Az időszakos böjtnek több formája ismeretes, amit én alkalmazok, az a legnépszerűbb és leginkább elfogadott: ez a 16:8-as böjt. Röviden és tömören a lényege annyi, hogy kell tartani egy 16 órás böjtöt, majd jön 8 olyan óra, amikor magunkhoz vesszük a napi szükséges kalóriamennyiséget.

Fontos, hogy a böjt nem egy diéta, bár kétségtelen, hogy lehet fogyni vele, különösen akkor, ha rossz táplálkozási szokásokról váltasz.

Magának a böjtnek az elosztása meglehetősen egyedi lehet, de érdemes alkalmazkodni a biológiai ritmushoz. Ez alapján pedig az a legjobb, ha az utolsó étkezést este 18-20 közé, az elsőt pedig délelőtt 10-12 közé időzíted. A böjtölési időszakban természetesen nagyon fontos a folyadékfogyasztás, ami lehet tiszta víz, gyógytea, vagy lehetőleg higított, frissen facsart gyümölcs és zöldséglé.

Az időszakos böjt működése
ljubaphoto/istockphotos.com

Személy szerint nem ragaszkodom az időkorláthoz kőbe vésett szabályként, hiszen nem minden napom egyforma. Ha úgy döntesz, kipróbálod, szerintem érdemes fokozatosan váltanod, majd napról napra kitolnod a böjt idejét egészen addig, míg el nem éred a kívánt időkorlátot.

Én általában olyan 9 körül szoktam megéhezni először. Ha nem csökken az érzés vízivás hatására sem, akkor gyümölcsöt szoktam enni, majd ezt követően 11 és fél 12 között fogyasztok el egy korai ebédet. Nekem ez a rendszer hónapok alatt alakult ki, de biztos te is találsz egy ideális arányt, ha hallgatsz a tested jelzéseire.

Oldalak: 1 2 3

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást