Életmód / Táplálkozás

Hogyan csökkentsd a kalóriabeviteled?

A fogyáshoz és az ideális testsúly megtartásához elengedhetetlen, hogy tudd, milyen tápértékű élelmiszert veszel magadhoz. A kalória ugyan nem az egyetlen mutató, ami segít eligazodni az ételek és italok világában, de ha odafigyelsz rá, már jó úton haladsz!

Mennyi az annyi?

Ahhoz, hogy kéthetente leadj egy kilót, 500-zal kell csökkentened a napi bevitt kalóriák mennyiségét. Persze, ez a megfogalmazás általánosságban érvényes, tulajdonképpen személyre szabott kalkulátorral a legcélszerűbb kiszámolnod a személyes energiaigényed.
A nőknek általában naponta 1 500 – 2 200 kalóriára van szükségük testösszetételtől és tevékenységtől függően.

Nassolj egészségesen!

Az első lépés, hogy a chipset, a sütit, a csokit és a cukorkát cseréld friss zöldségre, illetve gyümölcsre. Zsírszegény túróból, almából és fahéjból például mennyei desszertet készíthetsz.
Nem kell magadtól teljesen megvonni a bűnös rágcsálnivalót: hetente egy-két alkalommal engedélyezz magadnak egy 100-200 kalóriás adagot belőlük, így elkerülheted a sóvárgást.

Igyál vizet!

Cukros üdítő, bolti gyümölcslé és palackozott jeges tea helyett igyál csapvizet vagy szénsavmentes ásványvizet!
Citrommal is ízesítheted, ha üresen megszereted – de nyugi, az első néhány nap után szinte mindenki megszereti a tiszta víz üdítő ízét. Merthogy van neki, és ez a benne található ásványi sóknak köszönhető.

Válogass a boltban!

A legtöbb terméknek létezik egészségesebb változata: tejtermékekből válassz zsírszegényet, pékáruból pedig teljes kiőrlésűt!
A fogyókúrás árukkal azonban vigyázz: előfordulhat, hogy a csökkentett cukortartalomért több zsírral kell fizetned.

Munka közben is figyelj oda!

Ha alapvetően odafigyelsz magadra, ám a munkahelyeden rendszeresen lecsúszik a csoki- vagy a kávéautomata egy-egy remekműve, könnyen tönkreteheted a diétádat!
Mindig legyen nálad egy alma vagy néhány szem mandula arra az esetre, ha rágcsálhatnékod támad! Ráadásul így már havi szinten szép összeget spórolhatsz.

Légy résen a tálalásnál!

Nem muszáj kisebb tányért használnod ahhoz, hogy ésszel mérd föl a szükséges porciót. Elég, ha tudatosítod magadban: nem kell teleszedned az egészet, és ideális, ha a tányér felén zöldség helyezkedik el.
Ha sokféle étel roskadozik az asztalon és legszívesebben mindent felfalnál, elégítsd ki kíváncsiságodat és a legkecsegtetőbbekből rakj ki egy-egy falatot, de nem többet! A sokféle íz ráadásul nagyobb teltségérzetet okoz majd és kívánós természetednek is engedni tudtál.

Alkohol és dohányzás kizárva!

Egy-egy italozás alkalmával több száz kalóriát gurítasz le a szesszel együtt, a cigarettában található nikotin pedig tönkreteszi az anyagcserédet. Tévhit, hogy a leszokás automatikusan hízáshoz vezet: rágógumival könnyen úrrá lehetsz a helyzeten.
A kalóriaszámlálásnál mindenképpen figyelj rá, hogy még véletlenül se ess át a ló túloldalára: ha kritikusan kevés tápanyagot veszel magadhoz, fennáll az étkezési zavar kialakulásának veszélye, ami hosszú távon a tested leépüléséhez vezet. Napi 1 200 kalória alá semmilyen körülmények között ne menj!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást