Hatékonyabb fogyókúra, jobb emésztés? 7 étel, ami felpörgeti az anyagcseréd

Hatékonyabb fogyókúra, jobb emésztés? 7 étel, ami felpörgeti az anyagcseréd

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Hatékonyabb fogyókúra, jobb emésztés? 7 étel, ami felpörgeti az anyagcseréd

Amennyiben lassú anyagcserétől szenvedsz, és tudod, hogy nem egészségügyi probléma – például pajzsmirigy-alulműködés – áll a dolog hátterében, akkor érdemes kipróbálnod néhány természetes és ízletes megoldást az emésztésed serkentésére. Ezekből mutatunk most párat, hogy kedvedre csemegézhess!

Kendermag

A tudatos élelemtermelés kezdete óta ismert és használt növénynek nem véletlenül tulajdonítanak kiemelkedő jelentőséget a népgyógyászatban: tele van omega-3 és omega-6 telítetlen zsírsavakkal, amelyek elősegítik az izmok vérellátásának javulását, valamint az anyagcsere felturbózását.
Sőt, még gyulladáscsökkentő hatásuk is van! Itt az ideje tehát, hogy ne csak a kiskakas kapjon belőle, hanem te is beiktasd az étrendedbe.

Mandulavaj

Az állagát tekintve mogyoróvajra emlékeztető krém glikémiás indexe alacsony – ami azt jelenti, hogy segít egyensúlyban tartani a vércukorszinted. Ez rendkívül fontos a metabolizmus szempontjából, mivel hirtelen glükózszint-emelkedések és csökkenések esetén a szervezet vésztartalék üzemmódra állítja magát, s automatikusan lelassítja az anyagcserét.
Érdemes teljes kiőrlésű kenyérre vagy péksüteményre kenned, esetleg almaszeletekre.

Lazac

A rózsaszín húsú hal egy rakás egészséges zsírsavat tartalmaz, ami segít a „rossz”, tehát lerakódásra hajlamos zsírsejtek elégetésében. Előnye, hogy sokféleképpen elkészítheted, a nap gyakorlatilag bármelyik étkezéséhez fogyaszthatod, illetve a boltban füstölt formában is beszerezheted – amit például csak a salátára kell szórnod.
A tonhal is majdnem ugyanolyan jó egészségügyi szempontból!

Amaránt

A disznóparéj néven is ismert növény olyan teljes gabonaféle, amely a tápanyagok mesterhármasát tartalmazza: fehérjét, szénhidrátot és zsírt is. Ezek egyensúlya hozzájárul a testi harmónia kialakításához és megőrzéséhez.
Fontos, hogy mindegyikből megfelelő minőségűt és mennyiségűt vigyél a szervezetedbe, különben az anyagcseréd drámaian lelassul!

Mandarin

Kutatások bizonyítják, hogy a citrusfélék illata csökkenti a kortizol nevű stresszhormon szintjét a testben. Márpedig ennek köszönhetően kisebb az esély arra, hogy a szervezeted vésztartalék üzemmódba kapcsoljon, és lassítsa az anyagcserét.
A mandarinon kívül természetesen a narancs, a klementin és a grépfrút is tökéletes erre a célra – ráadásul rengeteg C-vitamint is tartalmaznak!

Pisztácia

A türelmes emberek csemegéjét nem lehet két pofára enni, hiszen a héj megtörése és lehámozása mindenképpen türelemjáték.
Ha a benne lévő fantasztikus tápanyagoktól eltekintünk, a lassú nassolás folyamata alapjában véve is kedvez a metabolizmusodnak. Egyébként is naponta többször, keveset és lassan kellene enned, hogy a testednek minél jobb legyen.

Kel

A leveles zöldség rengeteg proteint és rostot rejt – tehát anélkül érhetsz el teltségérzetet a segítségével, hogy megemelnéd a vércukorszinted. Persze, más zöldlevelesek, például a spenót és a kelbimbó is szuper.
Próbálj meg minden étkezésnél ilyet csempészni a tányérodra, mert az anyagcseréd, illetve az alakod is hálás lesz érte!

Zsírszegény túró

A hazai jellegzetességnek számító tejterméket akár ricottával vagy cottage cheese-zel is variálhatod. Ezek különlegessége, hogy zsírszegény változatban pótolhatatlan kincset jelentenek a szervezetnek, olyannyira gazdagok fehérjében. Márpedig éppen a protein az, ami gondoskodik a hosszan tartó teltségérzetről, az izmaid épüléséről, valamint az anyagcseréd állandó mozgásban tartásáról.
Ha anyagcsereturbózásról van szó, kiemelten fontos, hogy ne bízd gyógyszerre vagy étrend-kiegészítőkre a dolgot! Ezekkel ugyanis többet árthatsz, mint használhatsz a szervezetednek hosszú távon.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást