7 gyakori hiba a futópados edzés során

7 gyakori hiba a futópados edzés során

Címlap / Életmód / Egészség / 7 gyakori hiba a futópados edzés során

Talán meglepő, de a futópados edzés nem csupán arról szól, hogy az egyik lábadat a másik elé pakolod. Pedig egy kis odafigyeléssel kihozhatod a lehető legjobbat magadból, és a legtöbbet ebből a mozgásformából! Íme, azok a hibák, amelyek közül mindenki el szokott követni legalább egyet.

Nincs edzésterved

Felpattansz, megnyomod a „start” gombot, aztán uccu neki. Megvárod, hogy az időzítő lejárjon, vagy pedig megtedd a kívánt távot (esetleg nekiesel a falnak, ám ez sokkal kevésbé elegáns opció), végül leszállsz gépről. 

Pedig ha lenne egy profi terved, sokkal érezhetőbb és látványosabb eredményt érhetnél el! Érdemes kombinálni a sprinteket az intervallum és a hosszabb edzésekkel. Nem is kell túl sokat kutakodnod, hiszen kész edzésterveket találhatsz a neten, illetve biztos találsz személyi edzőt a teremben.

Kihagyod a bemelegítést

Az egyik legsúlyosabb hiba, amit futás során elkövethetsz, hogy kihagyod a bemelegítést. Ha a teljes nyugalmi állapotból próbálod a legfeszesebb tempóra kényszeríteni a tested, akkor nemcsak, hogy bosszantó lesz a kívánt teljesítménytől való elmaradás, de még alaposan növeled is a sérülések kockázatát.

A futópados edzést mindig kezdd laza sétával, amelyet fokozatosan kocogásra gyorsítasz az első tíz percben. Utána már bátran rákapcsolhatsz!

Nem foglalkozol a dőlésszög funkcióval

Egy kis emlékeztető! A legtöbb futópadon két változót állíthatsz be: sebességet és dőlésszöget.

Sokan hajlamosak nulla százalékon hagyni az utóbbit, hiszen sok szempontból úgy a legegyszerűbb.

Beltéri futásnál azonban nem találkozol olyan széllökésekkel és talajellenállással, mint odakint, ennélfogva alapvetően kisebb kihívást jelent a testednek.
Érdemes tehát mindig legalább 1-2%-os emelkedőt vagy lejtőt beállítanod a formásabb combok és popsi kedvéért.

Kapaszkodsz

A futópadok szinte mindegyikén van elöl egy keret, amibe akár bele is kapaszkodhatsz – de nem arra találták ki, hogy menet közben szorongasd!

Ha így cselekszel, automatikusan rossz testtartásba görnyedsz a futás során, mérsékeled az elégetett kalóriák mennyiségét, ráadásul még fokozod is a sérülésveszélyt

Nagyon fontos, hogy futáskor karmunkát is végezz, tehát mindig az ellenkező lábbal lengesd egy kissé előre-hátra magad mellett, különben nem lesz egyensúlyban a tested, és kihagyod a törzsed erősítését!

Túlgondolod a lépéshosszt

A természet okosabb, mint hinnéd: eleve úgy vagy kitalálva, hogy ha nekiiramodsz, hamar beáll a számodra legoptimálisabbra a lépéseid hossza. 

A szakértők egyetértenek ugyan abban, hogy a túl rövid és a túl hosszú lépés is káros futás közben, ám mivel a szervezeted eleve az számára legjobbra törekszik, nincs más dolgod, mint hagyni, hogy úgy legyen.

Ha viszont végig azon elmélkedsz, hogy jaj, megfelelő hosszúságút lépsz-e, egyrészt frusztrálóvá válik a futás, másrészt pedig tényleg nem hagyod érvényesülni ezt az automatikus korrekciót.

Rosszul helyezkedsz el a futópadon

Teljesen rendben van, ha jobban szeretsz közel lenni az egyik oldalsó széléhez – elvégre túlzott iramnál nyilván kellemesebb egyszerűen lelépni, mint lerepülni a szerkezetről. 
Ha azonban nem tartasz kellő távolságot a futópad elejétől és hátuljától, akár tudtodon kívül is kényelmetlen helyzetbe kényszerítheted a karod és a lábad, hiszen nem írhatnak le természetes szöget a mozdulatsor közben. 
Sprinteléskor, tehát a lépéshossz növelésekor különösen figyelj oda, hogy az egész padhosszúságot használd ki!

Igyekszel kordában tartani a légzésed

Jó hír, hogy nemcsak a lábaid tudják, mit kell tenniük, hanem a tüdőd is. A személyi edzők mindig rengeteg olyan futót látnak – nemcsak amatőröket, akár profikat is! – akik innen-onnan vett információk alapján megpróbálják túlkontrollálni a légzésüket
Ezzel érdemes felhagyni, mivel fölösleges zavaró tényezőt jelent sport közben, ráadásul drámaian csökkentheted vele a teljesítményed. Amikor úgy érzed, elfogy a levegőd, egyszerűen lassíts sétára, amíg nem stabilizálódik megint! Ennyi az egész.
Te szoktál futópadon edzeni? Mik a tapasztalataid?

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást