Életmód / Táplálkozás

Goji bogyó, chia és wakame? Ezzel helyettesítsd a méregdrága superfoodokat

Azt szokták mondani, hogy a fitt életforma és a reformtáplálkozás valójában csak anyagi kondíció kérdése. Hiába beszélnek a dietetikusok és életmód tanácsadók az egészséges élelmiszerekről és a trendi diétás ételekről, ha nem lehet itthon megvenni a hozzávalókat, vagy éppen méregdrágák az alapanyagok. Ha te is azok közé tartozol, akiket idegesítenek a túlhájpolt és extra költséges superfoodok emlegetése, olvasd végig, hogy melyiket mivel tudod helyettesíteni. Így akár a sarki közértből is, pénztárcakímélő módon tudsz egészségtudatosabban táplálkozni.

Bogyók, magok és algák

A goji bogyó Ázsiából, pontosabban Kínából származik. Az aprócska, ovális, rőtvörös színű gyümölcs leginkább szárított formában kapható, és rendkívüli immunerősítő hatása miatt kedvelt. A goji komplex vitaminbomba, de tele van ásványi anyagokkal és nyomelemekkel.

Ajánljuk helyette az ízletes és olcsó céklát, ami a legerősebb antioxidánsként van nyilvántartva.

Ha céklát veszel, akár nyers, akár befőtt formájában, vékony szeletekre vágva és lecsepegtetve, kevés olívaolajban kisütheted, és önmagában is ropogtathatod. Garantáljuk, hogy nem fogsz elhízni tőle.

A chiamag az aztékoktól érkezett, akik már a 13. században felfedezték azt, hogy a növény apró fekete termése erősíti az ellenálló képességet. A chia tele van növényi rostokkal, kalciummal és mangánnal, ami valóban jót tesz az állóképességnek. Mivel még mindig borsos az ára a gyógynövényboltokban, használj helyette durvábbra őrölt zabkorpát. Ezt ugyanúgy teheted joghurtba vagy salátákra, és fogyasztásával rengeteg vízoldékony rostot, fehérjét és B1-vitamint juttatsz a szervezetedbe. Ez pedig záloga a jóllakottság érzésnek és a fizikai-szellemi frissességnek.

Goji bogyó, chia és wakame? Ezzel helyettesítsd a méregdrága superfoodokat

A wakame alga teljes értékű ásványianyag-forrás, és a B-vitaminok mellett könnyen emészthető szénhidrátok és fehérjék vannak benne. A japán csodaszer a fogyásban is hatékonyan közreműködik, mivel lúgosító és méregtelenítő hatása van. Az algák helyett használd a magas tápértékű, gyógy- és fűszernövényként használatos petrezselymet. A zöld növény nem csak detoxikálja az emésztőrendszert, hanem flavonoid vegyületeivel támogatja a szervezet immunrendszerét is.

Minden helyettesíthető olcsóbb termékkel

A makadámdió ausztrál diófajta, és kétségkívül egészséges nassolnivaló. Telítetlen zsírsavakkal van tele, ezért csökkenti a koleszterinszintet. Ám mivel borsos árú termék, minden további nélkül ropogtathatsz helyette közönséges földimogyorót. Utóbbi szintén remek proteinforrás, és ugyanúgy monotelítetlen zsírsavak vannak benne, mint a kenguruk földjéről érkező rokonának.

Olvastad már?  Nem tolerálja a szervezeted a tojást? Ekképpen válthatod ki az egyes ételekben

A vörös áfonyáról ódákat zengenek a diétás orvosok, ami nem túlzás, mert szinte tömény C-vitamin az egész gyümölcs. Sejt- és érvédő hatása mellett gyulladásgátló is, és a felfázások megelőzésében is jelentős szerepe van. 

Mivel drága az áfonya, fogyassz helyette kivit, ami jótékonyan hat a vérnyomásra, és igen alacsony a kalóriatartalma is.

Emellett olyan kedvező élettani hatásokkal járó ásványi anyagok vannak benne, mint a K-vitamin, a foszfor és a réz – mindez pedig megelőzi a szív- és érrendszeri problémákat.

Goji bogyó, chia és wakame? Ezzel helyettesítsd a méregdrága superfoodokat

Az úgynevezett egészséges köretek közül a quinoa és bulgur most a legmenőbb. Az elsőt csodamagnak tartják, ami dúskál a fehérjékben és a szervezet számára fontos aminosavakban. A bulgur egy közel-keleti búzafajta, alacsony glikémiás indexszel rendelkezik és mégis tápláló. Mindkét élelmiszerben lassú felszívódású szénhidrátok vannak, amelyek csökkentik az éhségérzetet és ezáltal meggátolják, hogy túl sokat egyél.

Ezeket a szuper-köreteket helyettesítheted a jóval kedvezőbb árú, illetve könnyebben beszerezhető kölessel.

A köles egy apró szemű gabonaféle, amely magas rosttartalmával kisöpri az emésztőrendszerből a méreganyagokat. Sok magnézium, mangán és vas van benne, így a tápértéke is igen magas, mégsem hizlal. Bónuszként még gluténmentes is, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják.

Képek forrása: baibaz/Depositphotos.comNomadsoul1/Depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást