A 7 fogyókúrás főbűn

A 7 fogyókúrás főbűn

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A 7 fogyókúrás főbűn

Legnagyobb erőfeszítéseid ellenére sem férsz bele a kedvenc nadrágodba? Hiába mondasz nemet a kedvenc finomságaidra, úgy érzed, semmi eredménye a dolognak? Talán a hét fogyókúrás főbűn egyike áll a háttérben…

Bedőlsz a villámdiétáknak

Tíz kiló két hét alatt, három kiló öt nap alatt… Ehhez hasonlókat szoktak ígérni a különböző diéták. Igaz, hogy ha ebéd helyett grépfrútot eszel, vagy ha egész nap káposztalevesen élsz, akkor hirtelen fogysz majd, talán nem is keveset.
Ám sajnos biztos lehetsz benne, hogy az ezer kalória alatti, egyoldalú táplálkozás hosszú távon jojóeffektushoz vezethet.

Kihagyod a reggelit?

A kalória- és az időspórolás legegyszerűbb módjának tűnhet, ha a munka előtti rohanásban egyszerűen ejted a nap első étkezését. A testednek azonban szüksége lenne fehérjében és rostban gazdag táplálékra a kiegyensúlyozott vércukorszinthez – ennek hiányában koncentrációs nehézség vagy akár rosszullét is jelentkezhet.
Arról nem is beszélve, hogy ha ébredés után órákon át éhezel, kevésbé tiszta fejjel döntesz majd az ebéd mennyiségét, illetve minőségét illetően…

Elcsábulsz az étkezések között

Csak saláta és csirkemell volt a tányérodon a főétkezések alkalmával, de nasi gyanánt akár egy egész tábla csoki is lecsúszott? Ajjaj, ez nincs így jól! Nem kell lemondanod semmiről azért, hogy elérd az álomalakot, de próbáld meghúzni a határt két-három kockánál.
Próbáld meg elhatározni, hogy naponta mondjuk 150 kalória erejéig eshetsz bűnbe, s ezt a többi kajálásnál csípd le.

Sosem nasizol

Talán meglep a tény, de orvosilag igazolt, hogy azok, akik néhány szem csonthéjassal vagy aszalt gyümölccsel csillapítják az étvágyukat az étkezések között, hatékonyabban fogynak és kiegyensúlyozottabbnak érzik magukat. A hangsúly ismét csak a mennyiségen van!

Ami light, az nem árt

A fogyásra irányuló nagy elhatározást sokaknál egy szupermarket-túra követi, melynek során jól bespájzolnak „light” címkével ellátott élelmiszerekből. Jobban jársz, ha gondosan megnézed az érintett termékek címkéjét, mivel a csökkentett zsírtartalomért sok esetben lényegesen több szénhidrát vagy adalékanyag bevitelével kell fizetned.
Még egy fogyókúrás joghurtban is elképesztő mennyiségű cukor lehet, tartsd nyitva a szemed! Nem mindig a light számít nyerőnek.

Az innivaló nem számít

Az étkezéseket kicentized, de jeges teával, gyümölcslével vagy kólával fedezed a napi folyadékbevitelt? Ha nem vagy résen, naponta akár 500 vagy 1 000 kalóriát is lenyelhetsz anélkül, hogy számon tartanád.
Voksolj a szűrt csapvízre, esetleg a szénsavmentes ásványvízre, de a cukor nélkül készült tea is tökéletes megoldás. Napi egy pohár „bűnös” üdítő belefér, viszont ennél több veszélyezteti az alakod!

Mindennap méred magad

A napi mérés nagyon rossz ötlet, mivel a napi természetes ingadozások mögött nem veszed észre a hosszabb távon elért eredményeket.

Előfordulhat, hogy tegnapról mára fél kilóval többet mutat a mérleg, viszont az egy héttel ezelőtti súlyodhoz képest csökkenés figyelhető meg. Nem kell kétségbeesned, mivel a szervezet folyadékháztartása, az emésztés és a hormonális működés révén lehetetlen a folyamatos, stagnálások és kilengések nélküli fogyás. Csak heti egyszer állj a masinára inkább!Ha fogyásra vagy alakformálásra törekszel, szem előtt kell tartanod, hogy nincs két egyforma ember. Magyarán, ami a barátnődnek bevált, nem biztos, hogy nálad is ugyanolyan eredménnyel jár. Éppen ezért minden egyes életmódra vonatkozó tippet kritikusan kell megközelítened, és józan paraszti ésszel végiggondolni: „hosszú távon jó-e ez nekem?” Például egy olyan étrend, amelynek gyakori eleme a lazac és az avokádó, pénzügyileg nem biztos, hogy tartható. Márpedig csak olyan változtatásnak van értelme, amivel akár évekig képes vagy együtt élni.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást