Fogyást hátráltató tényezők

Fogyást hátráltató tényezők

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Fogyást hátráltató tényezők

A legtöbb nő állandó harcot folytat a kilókkal. Kipróbálhatjuk a legdivatosabb és a legtöbbet ígérő fogyókúrás módszereket, mégis sokan egyszerűen képtelen tartós eredményt elérni. Vajon mi lehet az oka?  

Kevés víz

Tudd, ha kevés folyadékot fogyasztasz, az bizony meglátszik a súlyodon is. Egyrészt azért, mert az emésztés normál működéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű víz, hogy az anyagcseréd gyors ütemben működjön.
Másrészt pedig minél többet iszol, általában annál kevesebbet eszel, ugyanis ezáltal eltelítődik a gyomrod és hosszú időn keresztül teltségérzeted lesz, valamint mivel beindul a szervezeted méregtelenítése, szabad utat engedsz ezáltal a kilók lepergésének.

Drasztikus fogyókúra

Sokan azt hiszik, minél drasztikusabb egy fogyókúra, annál eredményesebb.
Pedig ez hosszútávon egyáltalán nincs így, mivel így csupán jojódiétába hajszolod magad, ráadásul ha nem eszel rendszeresen, akkor át fogsz állni raktározó üzemmódra, mert a tested vészként fogja értelmezni a tápanyagmegvonást.

Rendszertelen életmód

Igaz, a mai, rohanó világban nehéz rendszert vinni az életünkbe. Ez adódik az elhúzódó munkaidőből, a több feladatból, viszont ezáltal az étkezéseinket sokszor nem tudjuk egy adott időpontra rögzíteni, így nem csoda, hogy szervezetünk egyensúlya felborul.
Bármilyen nehéz, próbáld mindig ugyanakkorra időzíteni a főétkezéseket, mivel akkor sokkal hatékonyabban fog működni az anyagcseréd. Fontos, hogy a vacsorád ne legyen később, mint hat óra, mivel utána minden élettani folyamatod lelassul, így az emésztésed is.

Nem jó sport

Nagyon dicséretes, ha valaki időt tud szakítani a sportolásra, viszont ha van rajtad némi súlyfelesleg, akkor nem mindegy, milyen mozgásformát is választasz.
Természetesen a zsírtól minden esetben megszabadulsz, viszont ha erősítő, izomépítő sportot választasz, akkor centikben nem sok minden fog változni. Éppen ezért, ha karcsúsodni vágysz, akkor végezz kardio-gyakorlatokat, amelyekkel inkább zsírt égetsz.

Kevés alvás

Tudtad, hogy a kevés alvás hatással van a testsúlyodra is? Pedig ez valóban így van, ugyanis az elégtelen alvás hatással van hormonháztartásunkra, ami köztudottan kapcsolatban van a túlsúllyal.
Ugyanis a szendergés hiánya megnöveli a leptin és a grelin szintünket, ami az elhízásért is felelős, mert hatására nagyobb zsírmennyiség rakódik le.

Betegségek

Sokan hosszú évekig fogyókúráznak sikertelenül. Ha Te is közéjük tartozol, nem árt kivizsgáltatni magad, mert sokszor valamilyen betegségre utal a túlsúly. Legtöbbször a pajzsmirigy alulműködése húzódik meg a háttérben, és a beteg emiatt képtelen lefogyni.
Gyógyszerekkel valamelyest normalizálható a súly, de sajnos a legtöbb esetben lényeges súlycsökkenés nem érhető el ennél a kórnál.

Hit hiánya

Bizonyára hallottad már, hogy a gondolatoknak teremtő erejük van. Miért is lenne ez másként a fogyókúránál?
Amennyiben hiszel abban, hogy le tudod adni a felesleges kilókat, akkor nagy valószínűséggel sikerülni is fog, viszont ha negatívan állsz hozzá, úgy, hogy sosem leszel karcsúbb, akkor az úgy is lesz!

Környezet

A környezet sokszor igen nagy gátló tényező tud lenni a fogyókúrában. Ha a körülötted élők folyton nehéz, zsíros ételeket és rengeted édességet esznek, akkor nehéz megállni, hogy ne falatozgass te is belőlük. Szólj a családodnak, hogy nagyban tudnának téged segíteni azzal, ha ők is egészségesebben táplálkoznának, sőt, be is csatlakozhatnának a diétádba. Így tudnátok ösztönözni egymást!Tudd, semelyik fogyókúra nem használ, ha nem teremted meg magadban és környezetedben a szükséges feltételeket. A megfelelő életmód és diéta mellett a legfontosabb a hit, hogy valóban képes vagy arra, amit eltervezel.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást