Ezért nem fogysz! Elképesztő fogyókúrás tévhitek.

Ezért nem fogysz! Elképesztő fogyókúrás tévhitek.

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Ezért nem fogysz! Elképesztő fogyókúrás tévhitek.

Összegyűjtöttük a leggyakoribb diétás tévhiteket, hogy elkerülhesd a legnagyobb csapdákat, amelyek megnehezítik, hogy elérd az álomalakot.

Karcsúbb leszek, ha nem eszek

Ez az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetnek a diétázók, hiszen ha nem eszünk, akkor valóban veszítünk a súlyunkból, azonban ez csak ideig-óráig tart, és szépen lassan visszakúsznak a leadott kilók.
Aki nem visz be elegendő tápanyagot, annak szervezet elkezd raktározni, ráadásul a zsírszövetekbe, mivel a testünk az ellen védekezik, hogy mindent kiürítsen.  

Kevésszer étkezzünk

Szintén a legnagyobb diétás bakik közé tartozik az étkezések számának csökkentése, hiszen ha fogyni szeretnénk és egészségesebbek szeretnénk lenni, akkor együnk többször keveset! Tartsuk be a három főétkezést; a reggelinél együk a legtöbbet, majd ebédről vacsorára folyamatosan csökkentsük az adagot.
A főétkezések között nassolhatunk, de persze csak valami egészséges finomságot, mint a banán, az alma, a narancs vagy a répa, netán korpás keksz. 

A diéta ugyanaz, mint a fogyókúra

A két szó közti különbség sokak számára meglepő módon igen nagy; míg a diéta egy életmód, amelyet folyamatosan építhetsz bele az életedbe, ezzel szemben a fogyókúra nem tart sokáig, ellenben sokkal drasztikusabb.
Az eredmény és az egészséged érdekében válaszd a sokkal kíméletesebb diétát, és alakítsd ki a vitaminokban és rostokban gazdag étrendedet, amely hozzájárul a szervezeted egészséges működéséhez és hozzásegít az áhított alak eléréséhez. 

Koplalás mozgás helyett

Szép alakot sajnos nem fogsz tudni elérni mozgás nélkül, hiszen bármennyire is odafigyelsz az étkezésedre, nem lesz olyan a tested, mint szeretnéd.
Ha eddig nem sportoltál, kezdd fokozatosan, kezdj el gyors sétálni vagy kocogni heti 3-szor, 4-szer percet, majd fokozatosan emeld az időtartamot, sőt, ha már belejöttél kiegészítheted súlyzós edzéssel és egyéb gyakorlatokkal. 

Diétásból bármennyit ehetek

Ha szép alakot szeretnél elérni, akkor ne kövesd el azt a hibát, hogy elhiszed, hogy a diétás ételekből bármennyit megehetsz.
Azok a termékek is ugyanúgy tartalmaznak hizlaló anyagokat, persze kicsit kevesebb mennyiségben, mint a normál változat, de ha sokat eszünk belőlük, azok is ugyanúgy hizlalnak. 

A saláta nem hizlal

Íme, egy újabb tévhit, aminek a fogyókúrázók előszeretettel bedőlnek.
A saláta valóban kevésbé kalóriadús és egészségesebb, mint egyéb ételek, azonban a salátaöntetek – főleg a majonézes alapúak – igencsak hizlalnak.
Ezért ha valóban diétásan szeretnénk étkezni, akkor érdemes, ha saját kezűleg készítjük el az öntetet, így biztosak lehetünk benne, hogy mit tartalmaz, valamint a kenyérkockákat is érdemes kihagyni belőle. 

Villámgyors diéták

Ne dőlj be az olyan fogyókúrás módszereknek, amelyek pár nap alatt látványos fogyást ígérnek, hiszen lássuk be, ilyen nem létezik.
Ha komolyan gondolod, hogy le szeretnél fogyni, akkor alaposan rágd át az életmódváltásod alapjait, és tűzz ki apró, ám betartható célokat. Építsd bele a mozgást az életedbe és ügyelj a változatos és vitamindús étkezésre, így szinte észrevétlenül olvadnak majd le a kilók rólad. 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást