Életmód / Táplálkozás

14 étel, amivel evés közben is zsírt égetsz

Nem viccelünk! Tudtad, hogy evés közben is égetheted a zsírokat? A legegyszerűbb diéta olyan ételekből áll, amelyek rostokban, vitaminokban gazdagok és közben zsírégető hatásuk is van.

Alma

Ezekből a természet alkotta csodákból naponta legalább egyet fogyasztanunk kell. Hogy miért? Először is, mert az alma fokozatosan emeli a vércukorszintet biztonságos határig, elégeti a zsírt és telítve érzed magad tőle.
Ezen túlmenően, az alma gazdag rostokban, amelyek megszüntetik az éhség érzetet és kivédik a vércukorszint veszélyes ingadozását. Egy átlagos méretű alma 81 kalória, nem tartalmaz nátriumot, telített zsírt és koleszterint. Ráadásul vérnyomáscsökkentő hatása is van.  

Árpa

Az egyik legegészségesebb gabonaféle. Negyed kiló főtt árpában alig 170 kalória van, tartalmaz fehérjét, rostokat és viszonylag alacsony zsírtartalmú. A római gladiátorok például rendszeresen fogyasztották ezt a gabonát, hogy erőre kapjanak, és panaszkodtak, amikor húst kellett fogyasztaniuk.
Az wisconsini egyetem kutatócsoportja kimutatta, hogy az árpa 15%-al csökkenti a koleszterinszintet és erős rákellenes szer. Izraeli tudósok szerint gyógyítja a székrekedést, jobb mint a hashajtók – és a fogyást is elősegíti.
Használd a rizs helyett az árpát töltelékekhez, vagy pörköltekhez köretként. Ha a rizzsel összekeverjük, érdekes textúrájú köretet kapunk, érdemes kipróbálni!

Bab

Az egyik legjobb növényi fehérje forrás. A hüvelyesek családjába tartozó borsó vagy csicseriborsó hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.
Negyed kiló babban 215 kalória van, de egy átlag étkezéskor nem fogyasztunk 10 dkg-nál többet. Mindamellett, hogy a babban található a legtöbb fehérje, nagyon kevés zsírt tartalmaz, magas kálium- és nátriumtartalma van. 
A növényi fehérje hiányos, ezért ki kell egészíteni gabonákkal (rizs, árpa, búza, kukorica), amelyek olyan aminosavakat tartalmaznak, amelyek szükségesek egy teljes értékű fehérjéhez. Így ugyanazt a kíváló minőségű fehérjét kapjuk, mint amit húsokkal juttatunk be, azzal a különbséggel, hogy sokkal kevesebb zsírt fogyasztunk.
A leggyakoribb babra érkező panasz az, hogy gázokat fejleszt. Íme, hogyan előzhető ez meg: főzés előtt öblítsük le a babot, tegyük lábosba és öntsük le forrásban levő vízzel. Tegyük rá a fedőt és hagyjuk ebben a forró vízben ázni legalább 4 órát. Azokat a babokat, amelyek a felszínen úsznak távolítsuk el, majd tegyük oda friss vízben főni, és készítsük el a recept szerint.  

Olvastad már?  Egészséges a súlyod? Akkor is lehet étkezési zavarod – Íme a tünetek!

Bogyós gyümölcsök

A bogyós gyümölcsök tökéletes súlycsökkentő élelmiszerek! Természetes fruktóztartalmuk csökkenti az édességek utáni vágyat, így kevesebb kalóriát eszel. Brit kutatók megállapították, hogy a nagy mennyiségű oldódó rostok (gyümölcs, zöldség, teljes kiőrlésű gabona) csökkentik az élelmiszerek felszívódását, így súlyvesztést eredményeznek. 
Az áfonya, eper, málna és egyéb bogyók nagyszerű káliumforrások, segítenek a vérnyomás szinten való tartásában. Annyira kevés kalóriát tartalmaznak, hogy lényegében jóllakásig ehetünk belőlük.  

Brokkoli

Az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvend ez a zöldség, az egészsgre gyakorolt pozitív tulajdonságainak köszönhetően. Az első számú rákellenes zöldség, nincs benne zsír, rengeteg rostot tartalmaz, karotint, C-vitamint és kalciumot.
Ha brokkolit vásárolsz figyeld meg a színét, legyen zöld (nem sárga foltos), a szárak pedig ne legyenek fásak.  

Sárgarépa

Egy közepes méretű sárgarépában mindössze 55 kalória van, mégis egy valóságos táplálkozási bomba! A narancssárga színét a béta-karotinnak köszönheti, amely hatékony rákmegelőző szer.
Enyhén főzzük meg, majd fogyasszuk tésztával, rizzsel, burgonyával vagy brokkolival. Fűszerként jól illik hozzá a kapor, tárkony, fahéj és szerecsendió. A spagetti szószhoz is főzhetünk sárgarépát, így nem szükséges cukrot hozzáadni.

Csirke

Ez a zsenge fehér hús 245 kalóriát tartalmaz. Kiváló fehérje-, vas-, niacin- és cinkforrás.
A bőr nélküli csirke a legegészségesebb, így nem juttatunk plusz zsírt szervezetünkbe. A csirkemell tartalmazza a legkevesebb zsírt, ezért ezt a részét ajánljuk.

Kávé

Mindannyian hallottunk már a koffein lehetséges veszélyeiről, beleértve a szorongást és álmatlanságot, de mértékkel a kávé is egészségesnek számít. A kávéban levő koffein felgyorsítja az anyagcserét.
Erről a stimulánsról kimutatták, hogy segít akár 10%-al több kalóriát elégetni, mint normál esetben. Korlátozzuk a koffeinfogyasztást napi két adagra, egyet reggel és egyet kora délután. Próbáljuk ki lefölözött tejjel és cukor nélkül, így még egészségesebb.

Olvastad már?  Egészséges, lila, és megmentheti a földet: az ube az új kedvenc zöldséged lesz

Hal

Sokkal nagyobb pozitív hatása van szervezetünkre, mint azt gondolnánk. 10 dkg halban 90-235 kalória van, a hal fajtájától függően. A hal csökkenti a szívbetegség kockázatát, a bennük található egészséges zsíroknak köszönhetően, csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet. 
Ha naponta fogyasztunk egy kevés halolajat, drámai javulást fogunk észlelni az ízületi gyulladásokat és reumás fájdalmakat illetően.  

Grapefruit

Jó oka van, amiért a legtöbb diétában ajánlják fogyasztását. Segít a zsírt és koleszterint feloldani a szervezetben, csökkentve ezek felszívódását.
Egy átlagos méretű grapefruit 74 kalória, 15g pektint tartalmaz (csökkenti a koleszterinszintet és zsírt), magas C-vitamin, kálium- és nátriumtartalma van.

Zöldségek

Legyen szó a cikóriáról, kelkáposztáról, spenótról, cékláról, mustárról vagy fehérrépáról, ezek a zöldségek a táplálkozás csillagai.
Nem számít mennyire laksz jól egy nap zöldségből, alig fogyasztasz vele kalóriákat. Tele vannak rostokkal, C-vitaminnal és egyáltalán nem tartalmaznak zsírt. Készíts salátát belőlük, levest vagy fogyaszd sovány húsok mellé.

Kivi

Tudtad, hogy a kivi Új-Zélandról származik? Egy kivi csak 46 kalóriát tartalmaz, a hűtőszekrényben egy hónapig is eláll. A kínai orvoslásban már rég óta használják a kivit magas C-vitamin és kálium tartalma miatt.  

Sárgadinnye

Egy remek ízletes gyümölcsről van szó, amelynek nagyon alacsony a kalóriatartalma. Egy sárgadinnye alig 100 kalóriát tartalmaz.
Magas rost, C-vitamin  és káliumtartalmának köszönhetően a sárgadinnye egészségre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan. Zsírégető hatásáról is híres, ezért minden diétában érdemes jelen lennie.

Káposzta

Tudtad, hogy Közép- és Kelet-Európában a legelterjedtebb zöldség a káposzta? Ez az élelmiszer egy igazi csoda, egy adagban csak 33 kalória van, és megtartja minden jótékony összetevőjét, nem számít milyen hosszú ideig főzzük. Heti egyszeri fogyasztásával megelőzhető a vastagbélrák.
Felmérések szerint a rendszeres káposztát fogyasztó népeknél alacsonyabb a halálozási arány. Alacsony kalóriatartalma miatt és a benne levő vitaminoknak köszönhetően ideális élelmiszer súlycsökkentésre.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást