Egészség / Életmód / Lélek

Érzelmi zsarolók és kedvenc mondataik

Érzelmi zsarolók és kedvenc mondataik

Mindannyian ismerjük az érzelmi zsarolás jelenségét. A legjobb módszer ellenük, ha kiismerjük őket, és felkészülünk a velük vívott csatára. Segít ebben az, hogy az érzelmi zsarolók típusba sorolhatók, bár persze sokan egyszerre több típusba is tartozhatnak.

Áldozat típus

A másik félben bűntudatot igyekszik kelteni, ezzel próbálja rávenni arra, amire csak szeretné. Gyakran előfordul, hogy az ebbe a típusba tartozó személy betegségre, szegénységre, vagy bármi más, szánalmat keltő dologra hivatkozik, ugyanis arra számít, hogy a másik félnek nem lesz szíve ezek után visszautasítani kérését. 
Kedvenc mondatai: „lenne szíved hozzá? már csak ennek az egy dolognak örültem volna”, „nekem már úgyis mindegy”, „persze velem ezt meg lehet tenni”

Üzletet ajánló, lekenyerező típus

A valamit valamiért jegyében működő típus. Ha meg akar kapni valamit, azért ő maga is felajánl valamit, vagy méginkább egy korábban már megett dolog alapján kéri tőlünk, amit szeretne.
Alapvetően mindenkivel belsőséges viszonyt igyekszik kialakítani. Apró szívességeket tesz, amiből ha néhány összegyűlik, azonnal felhatalmazva érzi magát, hogy nem kimondva, de ezekre utalva ő egy akár lényegesen nagyobb szívességet kérjen tőlünk. Nagyon nehéz elutasítani, hiszen úgy érezzük, korábbi tettei miatt tartozunk neki. 
Kedvenc mondatai: „Az ember mindent megtesz a barátaiért. Emlékszel biztosan, mikor bajban voltál, nem volt kérdés, hogy segítek e.”„Mi két jó barát, mindig segítjük egymást, igaz?”

Titokkal zsaroló

Olyan típus, aki gátlástalanul használja a rendelkezésére álló információkat. Célja elérése érdekében bármikor sarokba szorít, nem hagy kibúvót. Nehéz eldönteni, hogy komolyan gondolja e azt, amivel fenyeget minket. 
Kedvenc mondásai: „Véletlenül kicsúszhat a számon…”, „Képzeld csak el az arcát, ha valahogy véletlenül megtudja…”

Ismételgető típus

Ez a típus talán a legveszélytelenebb, ám egyben az egyik legidegesítőbb zsaroló típus. Nem fenyeget semmivel és nem is akar ártani nekünk.
Egyszerűen csak folyamatosan kommunikálja felénk, hogy mit szeretne elérni. Szinte tényleg lyukat tud beszélni az emberek hasába, célját úgy éri el, hogy inkább teljesítik kérését, csak hagyja abba.
Kedvenc mondásai: „Olyan jó lenne…”, “Bárcsak…” 

Sértődöttséggel, némasággal zsaroló típus

Ha nem teljesül a kérése, akkor némán tüntet ellenünk. Magára veszi, személyes sértésnek és visszautasításnak tekinti a kudarcot.
Ha a másik fél beszélgetést kezdeményez, akkor a némasággal zsaroló típus vagy nem szólal meg, vagy ha mégis, akkor képes a világ összes témájáról a problémás témára visszacsatolni.
Kedvenc mondásai: „Mi a baj? – Semmi!”

Szavak nélkül is nyomást gyakorló típus, elváró típus

Nem mondja, különösen nem ismételgeti elvárásai. Nagymestere azonban a lenéző pillantásoknak, a mély, sokatmondó sóhajoknak és a rideg hangulatnak.
Valami megmagyarázhatatlan módon szavak nélkül is érzékelteti, hogy ő elvárna valamit, ami sajnos nem létezik. Kedvenc mondása így nincs.

Versenyeztető típus

Olyan ember, aki azt sugallja, hogy meg kell felelni neki. Ennek megfelelően feladatokat bíz ránk, gyakran hasonlít össze minket másokkal, de általában minket jelöl meg lejjebb teljesítőként.
Kommunikációjára jellemző, hogy összehasonlításaiban gyakran konkrét adatok vagy személyek szerepelnek, akikkel összehasonlíthatja teljesítményünket. Ez a típus általában óriási önbizalommal rendelkező személyiség, aki tényleg elhiszi, hogy körülötte forog a világ. 
Kedvenc mondásai: „Bezzeg az XY” „Azt hittem, azért ez menni fog, de ha nem, akkor megkérhetem az XY-t is”

Hiúságra alapozó típus

úgy éri el a célját, hogy néhány speciális mondattal vezeti be kérését. Beszédére a dicséret és a kedvesség jellemző, ezek segítségével jut közelebb kiszemeltjéhez.

Kedvenc mondatai:
„Azért jöttem hozzád ezzel, mert te vagy a legjobb ebben” „Tudom, hogy nem akárki tudja ezt megtenni”

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást