Életmód / Táplálkozás

Elképesztő, de működik! Újabb 8 tipp a diéta nélküli fogyáshoz.

Előző cikkünkből megtudhattad, hogy az evésre és alvásra szánt idő, a zöldségek és a teljes kiőrlésű pékáruk előnyben részesítése, illetve az éttermi körülmények között hizlaló fogások otthoni elkészítése hozzásegít a súlyvesztéshez. Akad még viszont néhány tanácsunk!

Jógázz!

A rendszeresen jógázó nők gyorsabban fogynak és sikeresebben megőrzik az ideális testsúlyt. Ennek magyarázata, hogy a belső kontrollra épülő gyakorlatsorok alapvetően megváltoztatják a hozzáállást az élet dolgaihoz, így a táplálkozáshoz is.
A távol-keleti filozófiából merítő módszer segítségével megszabadulhatsz a stressz-evéstől, s jobban odafigyelhetsz tested jelzéseire.

Igyál zöld teát!

Félreértés ne essék: a zöld tea kortyolgatása egészségtelen étrend és mozgásszegény életmód mellett nem fogja leolvasztani rólad a kilókat. Ám ha egyébként odafigyelsz magadra, akkor tényleg fokozódhat a zsírégetés a benne található antioxidánsok hatására.
Arról nem is beszélve, hogy igazán frissítő italt ismerhetsz meg, ami nem hemzseg a cukortól és a kalóriáktól.

Ha jóllaktál, állj fel!

Ki mondta, hogy a tányérra pakolt ételmennyiségnek minden áron beléd kell férnie? Amikor úgy érzed, jóllaktál, ne csak szünetet tarts, hanem fejezd be az étkezést!
Ez az érzet ugyanis elég könnyen megfejthető módon azt üzeni, hogy a szervezetednek nem kell több táplálék, innentől kezdve csak fölösleges kalóriákkal bombázod magad.

Elő a mentolos rágóval!

A mentolos rágógumi segít legyőzni az ételek utáni sóvárgást. Ha tévézés közben azon kapod magad, hogy szívesen majszolnál pattogatott kukoricát vagy chipset, de mivel nemrég vacsoráztál, ezért gyakorlatilag nem lehetsz éhes, nyúlj inkább a rágógumi után!
A friss íz és a csámcsogás elfeledteti veled, mi után vágyakoztál eredetileg.

Válaszd a piros szószt!

A paradicsom alapú mártások kevesebb kalóriát és zsírt tartalmaznak, mint a tejszínesek. Éppen ezért bármilyen ételben egészségesebbnek tekinthetőek.
Persze, csak ha nem sokszorosan feldolgozott, adalékanyagokkal teli változatokról beszélünk, mert azoknál tulajdonképpen mindegy: valamennyien fogyókúra-gyilkosok.

Tarts vega-napot!

Hetente egy-két hús nélküli nap erőfeszítés nélkül karcsúbbá varázsolhat. Fedezd fel, hogy a vegetáriánus konyha régen túllépett a rántott sajton, és például a szója segítségével akár hamburgerre vagy panírozott szeletre is eshet a választásod!
A hüvelyesek rengeteg rostot tartalmaznak, így serkentik az anyagcseréd.

Égess el száz kalóriát!

Sétálj, kertészkedj vagy nyírj füvet 20 percig, kocogj 10 percig, vagy takaríts fél órát! Ezek mindegyike 100-100 kalóriától szabadít meg, ami éves szinten már többkilós súlyveszteséget eredményez.
Ne feledd: x kalória elégetése nem jelenti azt, hogy annyival többet ehetsz – kivéve, ha nem a fogyás a célod.

Légy okos az étteremben!

Oszd meg az előételt a partnereddel, hagyd ki az étvágygerjesztő italt, válassz gyerekadagot, a felszolgált mennyiség felét tedd el egy ételhordó dobozba, s vidd haza… A tippek arzenálja tulajdonképpen végeláthatatlan. Célszerű zöldséget rendelned burgonya- vagy rizsköret helyett, és a salátaöntetet nyugodtan elfelejtheted.
Kétrészes cikksorozatunkban összesen 16 olyan gyorstippet ismerhettél meg, amelyek diéta nélkül segítenek a súlyvesztésben. Fontos tudnod, hogy ezek önmagukban nem fogyókúrás programot jelentenek, ám a mindennapokban alkalmazva őket egészen biztos, hogy egy egészségesebb életmód felé mozdulsz el.