4 egészséges finomság, ami felturbózza az agyad a vizsgaidőszakban

4 egészséges finomság, ami felturbózza az agyad a vizsgaidőszakban

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 4 egészséges finomság, ami felturbózza az agyad a vizsgaidőszakban

Köszönj el végre a ropitól, a chipstől, a töltött csokitól és a cukorkáktól, amiket eddig az éjjeli tanulás közben csipegettél! Persze kell valami, ami ébren tart, és kicsit „édessé” teszi a magolást, de lehet egészséges nasikat is választani! Fontos, hogy rostban gazdag legyen, hiszen a vizsgaidőszakban biztosan nem jutsz el annyiszor edzeni, ahányszor szeretnél, és ilyenkor az anyagcseréd is lelassul. Nézd, milyen alternatívákat gyűjtöttünk össze neked!

Müzliszelet

Egészséges és finom nassolnivaló a saját ízlésed szerint összeállítva!

Hozzávalók:

10 dkg pirított zabpehely, 20 dkg aszalt, aprított gyümölcs, 5-6 dkg dióbél összetörve és pirítva, fél dl citromlé, 4 ek méz vagy szirup, fél dl alma- vagy narancslé.

Elkészítés: 

Keverd össze a hozzávalókat, simítsd bele a masszát a tepsibe, nyomkodd le másfél-két centisre, majd süsd/szárítsd 150 fokon kb. 30 percig. Laktató, feltölt energiával, és dobozban akár pár hétig is eláll.

Zöldségkosár

Vágj fel egy sárgarépát, egy kápia paprikát és egy kígyóuborkát kb. fél centis hasábokra.

Egy hosszú pohárba állítsd bele a zöldségcsíkokat, egy másik tálba pedig kockázz többféle sajtot.

Maximum 1×1 centis kockákat vágj, és tegyél hozzá egy marék diót is.

A rágcsa mellé főzz egy kancsó teát, és facsarj bele egy egész citromot – ízlés szerint tegyél bele mézet vagy barna cukrot, valamint fahéjrudat.

Voilá, kész is a tökéletes tanulós menü!

Mazsolás keksz

Természetesen ezt a finomságot bármilyen gyümölccsel elkészítheted, amit otthon találsz, de vannak tuti párosítások: ilyen például az aszalt áfonya finom kókusszal, vagy a füge fahéjjal.

Hozzávalók:

10 dkg barna cukor, 16 dkg vaj, 26 dkg liszt, 2 tojás, egy csomag sütőpor, vanília, egy csipet só.

Elkészítés:

Keverd össze a hozzávalókat, kiskanállal formálj gombócokat a tepsibe, de jó messzire tedd őket egymástól, mert szétterülnek sütés közben. 180 fokon süsd kb. 12-15 percig.

Diákcsemege golyó

Ez egy tökéletes vitamindús nasi, amit tuti, hogy nem csak a vizsgaidőszakban fogsz elkészíteni magadnak.

Hozzávalók: 

1 csésze aszalt gyümölcs, fél csésze mandulaliszt, 1 alma, darált mandula

Elkészítés: 

Az aszalt gyümölcsöt szórd bele az aprítógépbe, tedd hozzá a mandulalisztet és egy héjastul felkockázott almát. Miután felaprítottad a hozzávalókat, formázz golyókat belőle és forgasd bele darált mandulába. Persze ezt variálhatod más olajos maggal is, akár kókusszal vagy napraforgóval.

Ha se időd, se kedved sütögetni

Ha nincs kedved 2 tétel között még a konyhában is sündörögni, a szükséges energiát a boltokban kapható aszalt gyümölcsös keksz formájában is beviheted, ami még a diéta alatt is bátran csipegethető.

Ráadásul ízben is nagy a választék – például almás-mazsolás, erdei gyümölcsös- mazsolás, vagy narancsos-mazsolás keksz is kapható, így akár minden tantárgyhoz más ízesítésűt választhatsz.

Sőt, a vizsgára is magaddal viheted, így a legfontosabb pillanatokban is felturbózhatod az agyad!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást