Életmód / Táplálkozás

Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért

Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért

Te is azok közé tartozol, akik a stresszes hétköznapokban alig bírnak esténként kikapcsolni? Már túl vagy a bárányok számolgatásán, de semmi? Nos, ha eddig azt gondoltad, hogy este 6 óra után semmit nem ehetsz, mert hizlal és teli hassal amúgy sem lehet aludni, akkor van egy jó hírünk – most kifejezetten olyan nassolnivalókat mutatunk neked, amelyek fogyasztásával nem csak egészségesebb, de sokkal kipihentebb is leszel.

Tejtermékek

A tejben triptofán van, egy olyan aminosav, amely elősegíti a szervezetben a szerotonin, a melatonin, kinurenin hormonok termelődését – ezek felelősek a stresszmentes és pihentető alvásért.

Lefekvés előtt igyál meg egy pohár meleg tejet vagy egyél egy kis túrót, natúr joghurtot.

A túróban lévő tejsavó gyorsan felszívódik, ráadásul gazdag fehérjeforrás, így az sem probléma, ha este fogyasztod, mert nem fogsz hízni tőle.

 

Olajos magvak

Az olajos magvak – például a pisztácia, a mogyoró, a mandula – is gazdagok triptofánban, illetve kalciumban, magnéziumban, szelénben, B6-vitaminban és fehérjében.

Természetes fehérjeforrások, így ha vegetáriánus vagy, akkor fogyasztásuk kifejezetten ajánlott.

Lefekvés előtt egy marék belőlük csökkenti az éhségérzetet is, de mivel nagyon sok kalóriát tartalmaznak, azért csak csínján bánj a fogyasztásukkal.

 

Spenót

A zöldlevelű növények nagyon jó tápanyag- és vitaminforrások. A spenót például rendkívül gazdag folsavban, magnéziumban, B6- és C-vitaminban.

Már ebből is látszik, hogy rendkívül egészséges, ezen felül pedig van még egy jótékony hatása: elősegíti a pihentető alvást is.

Glutaminban és aminosavakban gazdag, amiknek köszönhetően a sejtek toxintartalma csökken, ez pedig elősegíti a stresszmentes pihenést.

 

Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű gabonák gazdagok magnéziumban, kálciumban és káliumban.

Ez a hármas elősegíti a szervezet melatonintermelését, amely felkészít a pihenésre.

Ha valami könnyű, finom vacsira vágysz, készíts egy tál zabkását pár szem olajos maggal – így garantált lesz a jó alvás!

De ugyanúgy jó a quinoa, a hajdina vagy a barna rizs is megfelel a célnak.

 

Édesburonya

Káliumtartalmának köszönhetően segíti az izomszövetek regenerálódását, és megelőzi az izomgörcsök kialakulását. Ezért rendszeresen sportolás mellett különösen érdemes fogyasztanod.

A kálium mellett kálciumot és magnéziumot is tartalmaz, amely ásványi anyagok rendkívül jót tesznek az idegrendszernek.

Magas szénhidráttartalma miatt késő este már inkább ne fogyaszd.

 

Lédús gyümölcsök

A dehidratáltság sem tesz jót a szervezetnek, mert a vér besűrűsödik, ráadásul a melatonintermelés is csökken.

Ha te is azoknak a táborát erősíted, akik hajlamosak elfeledkezni a rendszeres folyadékbevitelről, akkor igyekezz minél több lédús gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani.

Ilyen például a sárgadinnye, a görögdinnye, a körte, az alma vagy az uborka.

Lefekvés előtt kerüld a paradicsom és a citrusfélék fogyasztását, mert savasítanak.

 

Méz

A méz segít kordában tartani az úgynevezett orexin peptidek termelődését, így nyugodtabban alhatunk. Az orexin-A és orexin-B peptidek felelősek a szervezet alvás-ébrenlét ciklusáért, illetve az étvágy érzetéért.

Ha rendszeresen kialvatlan vagy, akkor a szervezet orexin rendszere bekapcsol és megpróbálja ébren tartani, ezért érezheted magad éjjel farkaséhesnek, amikor felébredsz.

Nem véletlen tehát, hogy nagyanyáink mézes meleg tejjel kínáltak minket gyerekként, hogy hamarabb elaludjunk.

Ha nem szereted, vagy nem iszol tejet, akkor lefekvés előtt egy csésze levendula- vagy citromfűtea elfogyasztása is ugyanolyan hatásos. Ezek a gyógyfüvek ugyanis oldják a stresszt és a feszültséget.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást