Így segíts a barátodnak, ha depresszióssá vált a pandémia alatt

Így segíts a barátodnak, ha depresszióssá vált a pandémia alatt

Címlap / Életmód / Lélek / Így segíts a barátodnak, ha depresszióssá vált a pandémia alatt / 2. oldal

  • Testi tünetek: alvászavar, fáradékonyság, étkezési nehézségek, szédülés, fejfájás.
  • Gondolkodással kapcsolatos tünetek: negatív énkép, koncentrációs nehézségek, pesszimizmus, negatív jövőkép, céltalanság, reményvesztett állapot, jelenre fókuszálás nehézsége, öngyilkossági gondolatok.
  • Érzelmi tünetek: rosszkedv, öngyűlölet, szeretetlenség, örömtelenség.
  • Viselkedéses tünetek: csökkent aktivitás, lelassulás, energiahiányos állapot.
  • Motivációs tünetek: csökkent érdeklődés, motiválatlanság.

Boglárka azt mondja, egy depressziós epizód egyszerre több tényező egyidejű jelenlétének hatására alakulhat ki. De akár szomorúságról, akár kezdődő depresszióról beszélünk, ha érzékeljük a jeleket, próbáljunk meg segíteni, komolyabb tünetek jelentkezésénél pedig érdemes szakember bevonása is a folyamatba.  Ha úgy érezzük, nem olyan súlyosak a tünetek, hogy azonnal szakemberhez forduljunk, megpróbálkozhatunk mi is pár trükkel, ami segíthet kimozdítani a szerettünket a szomorúság állapotából. 

filadendron/istockphoto.com

Elfogadás mindenekfelett

Aki nehéz időszakot él meg, vágyna a megerősítésre, a támogatásra, legtöbb esetben azonban nehéz kérnie, mert nem akar teher lenni a környezete számára. Jó eséllyel nem is fog kezdeményezőként viselkedni vagy kérni.

„Támogatást nyújthat, ha éreztetjük vele, számíthat ránk, ha nem minősítjük, nem presszionáljuk, nem kérjük számon, nem várunk tőle cserébe semmit, csak biztosítjuk arról, hogy elfogadjuk és szeretjük őt” – mondja Boglárka. „Ebben az állapotban, amikor ő maga szégyelli a leginkább magát, vagy elbújna legszívesebben önmaga elől is, ez adhatja a legtöbbet.”

Oldalak: 1 2 3

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást