8 csalóka étel és ital, ami tönkreteheti a diétád

8 csalóka étel és ital, ami tönkreteheti a diétád

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 8 csalóka étel és ital, ami tönkreteheti a diétád

Csupa egészséges finomságot választasz, mégsem fogysz? Könnyen lehet, hogy a tányérodra kerülő étkek mégsem olyan tökéletesek, mint hitted. Ismerd meg a leggyakoribb bűnösöket, és tudd, hogyan lehet „ártalmatlanítani” őket!

Cézár saláta

Csirkemell és zöldségek – mi lehetne ennél fogyókúrásabb? Pedig egy kisebb adaggal akár 400 kalóriát és 30 gramm zsírt is befalhatsz! Az ellentmondás fő oka mindig az öntet, ami többnyire majonézes, így zsírtartalma az egekben van.
A sajttal és a pirítóskockákkal ugyancsak mellényúlhatsz, ám összesen egy evőkanálnyi szósz, parmezán sajt és egy-két szelet teljes kiőrlésű pirítós megszabadít a bűntudattól.

Gyümölcsös frissítő

Az úgynevezett smoothie-k eredetileg rengeteg gyümölcsöt rejtenek magukban. Ám a készen kapható változatok egyetlen adagja 350 kalóriát és 80 g cukrot tartalmaz.
A sörbetekre és a jégkrémekre is igaz lehet ugyanez, tehát akkor jársz a legjobban, ha otthon készíted el. Keverj össze egy pohár zsírszegény joghurtot friss gyümölccsel, s már kanalazható is a csemege!

Energiaszelet

Gyakran ajánlják őket edzés utánra vagy étkezés gyors és praktikus helyettesítésére. Tartalmuk azonban koránt sem olyan díszes, mint a reklámjuk: voltaképpen mesterségesen növelt kalóriájú édességről van szó, tehát három harapással körülbelül 300 kalóriát vehetsz magadhoz.
Ráadásul hullámvasútra ülteted vele a vércukorszinted, ami hirtelen megemelkedik, majd lesüllyed. Vegyél inkább gyümölcsöt és zsírszegény túrót helyette!

Light üdítő

A light kólában nincs kalória, így nem ártasz vele az alakodnak. Akkor hol itt a probléma? Kutatások bizonyítják, hogy akik az ebédhez ilyet választanak, könnyebb szívvel kérnek nagyobb burgonyát és kiadósabb desszertet.
Ne úgy gondolkodj a csökkentett energiatartalmú élelmiszerekről, hogy mást ehetsz helyettük, inkább folyamatosan figyeld a kalóriabeviteled!

Ízesített ásványvíz

A boltok polcain rengeteg olyan üdítő sorakozik, amely valamely ásványvízmárka címkéjét viseli, s a gyümölcsíz mellett vitaminokkal és nyomelemekkel kecsegtet.
Ha nem vagy elég szemfüles, a nullkalóriás víz helyett a kóláéval vetekedő kalóriatartalmú italt vihetsz a szervezetedbe! Mindig nézd meg a flakonon a tápértéket, különös tekintettel a cukrokra!

Tej

A tej egészséges, ennyi jár nekem – gondolhatod, miközben a 2,8%-nál nagyobb zsírtartalmú tejet kortyolod. Pedig már a 2%-os változat is feleannyi zsírt tartalmaz, mint a 3,25-ös!
Egy csésze zsíros tejben már 250 kalória van – ez észrevétlenül, de jóval megemeli a kalóriabevitelt.
A testednek az 1,5% alatti volna a lehető legideálisabb. Ha nem szereted az ízét, eleinte vegyítsd, amíg hozzá nem szoksz!

Tejeskávé

A kávé sokkal finomabb, ha megtoldod egy kis tejjel és tejszínhabbal. Ebből egy nagy pohárnyi a felhasznált tejtermékektől függően akár 580 kalóriát is tartalmaz, ami annyi, mint egy nagyobbacska gyorséttermi szendvics. Érd be egy kis sovány tejjel felöntött kávéval a pompás latte helyett!

Baromfivirsli

Olcsó és csirkéből van, tehát eszményi fogyókúrás tápláléknak tűnik. Először is nézd meg a címkét, mert kalóriatartalma a sertésből készültével vetekedhet! Sajnos ez a húsipari termék nem sok hasznos tápanyagot tartalmaz a szervezetednek, így tulajdonképpen „üres” kalóriákat viszel be – azaz olyanokat, amelyeket nem tud energiaként hasznosítani a tested. Korlátozd a virslievést, amennyire csak lehet!
„Hűha, mennyi mindenről kell lemondanom!” – állapíthatod meg, amikor egészséges életmódba kezdesz. A helyes étrendnek azonban nem a tilalom az alapja, hanem az ésszerű válogatás: bizonyos keretek között bármi kerülhet a tányérodra vagy a poharadba, csak az összetevőket és a mennyiséget kell okosan meghatározni.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást