7 apró dolog, amit megtehetsz a testedért és a lelkedért

7 apró dolog, amit megtehetsz a testedért és a lelkedért

Címlap / Életmód / Egészség / 7 apró dolog, amit megtehetsz a testedért és a lelkedért

Azt hiszed, hogy óriási energiát igénylő változtatásokra van szükség ahhoz, hogy egészségesebb legyél? Tévedés, hiszen léteznek olyan apró trükkök, amelyeknek a segítségével igazán érezhető és látványos hatást érhetsz el!

Használj fogselymet!

Ez a műanyag szálacska elképesztő mértékben befolyásolhatja az egészségi állapotod, hiszen a legegyszerűbb és leghatékonyabb módja annak, hogy megszabadítsd a tested a káros baktériumoktól.

A foglepedékben tenyésző élőlények ugyanis nemcsak a fogaidra károsak, hanem a véráramba kerülve növelik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét is.

Egyél háromóránként!

Az a kemény, aki egész nap kibírja étkezés nélkül? Nem igazán, hiszen az ilyen életmódnak hízás, rosszabb közérzet és emésztőrendszeri betegség lehet a vége.

Az anyagcseréd szempontjából az a legoptimálisabb, ha körülbelül háromóránként beviszel valamennyi táplálékot, ami ideális esetben három főétkezésből és két csipegetésből áll.

Gondolj csak bele: így sosem leszel éhes, mégis bomba formába lendülhetsz!

Igyál otthoni kávét!

A munkahelyi kávézás rituálénak számít? Nem azt tanácsoljuk, hogy mondj le a kedvenc feketédről. Tény viszont, hogy érdemes termoszban magaddal vinned reggel, hiszen a kávéautomata mellett jó eséllyel van egy csoki- és csipszgép is.

A sarki kávézó isteni fánkjaira pedig vétek még gondolni is…

Tehát csak hetente egyszer-kétszer nassolj a kortyolnivaló mellé, a többi esetben elégedj meg egyedül vele!

Mérd, mennyit mozogsz!

A technológia fejlődésének köszönhetően már nem is muszáj lépésszámlálót venned.

A mobilodra könnyedén letölthetsz olyan alkalmazást, amely GPS segítségével követi, mennyit sétáltál, kocogtál, kerékpároztál.

Érdemes mindennap mozgással elégetned legalább 200 kalóriát – így gondoskodhatsz róla, hogy ne kússzanak föl rád alattomosan a plusz kilók, ráadásul jobb szív- és érrendszeri egészségnek is örvendhetsz.

Aludj kényelmes ruhában!

Néha jól jön a szexi, csupa csipke, szatén fehérnemű. Az esetek többségében azonban bőven megteszi egy pamutpóló is, amely hagyja a bőröd lélegezni. Fontos, hogy alvás közben a fehérneműd is légáteresztő, könnyű anyag legyen!

Bugyiból a hagyományos fazon a legcélszerűbb, melltartót pedig csak akkor viselj, ha extra méretekkel áldott meg a természet – de akkor is merevítő nélküli, sportos változatra voksolj!

Próbáld ki az intim tornát!

Becslések szerint a 18 éven felüli nők negyede tapasztalt már vizeletszivárgást.

Az inkontinencia előfordulásának esélye a kor előrehaladtával nő, és sajnos hosszú távon akár depresszióhoz is vezethet, mivel jelentősen rontja az életminőséget.

A Kegel-gyakorlatok segítenek a medence izmainak edzésében, így akkor is javíthatod velük a helyzetet, ha már észlelted a bajt.

Bókolj magadnak!

A testi-lelki harmónia kulcsa, hogy jól érezd magad a bőrödben. Ha ez megvan, történjen bármi, könnyebben veszed majd az akadályokat az életben. A szorongás, a depresszió, a testképzavar és az étkezési problémák nők millióit érintik.

Legyőzheted őket, ha arra összpontosítasz, mennyi csodára képes a tested: sejtek százmillióinak összehangolt munkája rejlik például minden egyes lélegzetvételedben. Amit tehát a tükörben látsz, minimum egy boldog mosolyt érdemel!

Ha úgy érzed, olyan problémák vannak az egészségeddel, amelyeket apró változtatásokkal, önerőből már képtelen vagy megoldani, ne legyél rest segítséget kérni! Családtagjaid, barátaid és a háziorvosod bizonyára örömmel állnak rendelkezésedre.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást