Életmód / Táplálkozás

8 ok, amiért a férjes nők meghíznak

A legtöbben esküvőnk napján vagyunk a legcsinosabbak. De aztán mi történik egykori alakunkkal? Talán ha megismerjük a súlygyarapodás okait, elkerülhetjük a hízást vagy erőt meríthetünk a változtatáshoz!

Terhesség

Mint tudjuk a szüléssel plusz kilók és “asszonyosodó” formák járnak. A súlygyarapodás már a terhesség kezdetén elkezdődik, amikor nő az étvágy és csökken a fizikai aktivitás. Másrészt szülés után egy nőnek legkisebb gondja az alakja. Az újszülött megváltoztatja a világról addig alkotott képét, minden átértékelődik, így a csinosság fontossága is. Ilyenkor a férjeknek is megnő a hasa, kicsit ők is “terhesek” velünk együtt.
Amit tehetünk: 
Terhesség alatt ugyanannyit együnk, mint azelőtt, de persze sokkal egészségesebben. Rendszeresen sétáljunk, ne ágyban töltsük várandósságunkat (hacsak nem indokolt). Így minimálisra csökkenthetjük a súlygyarapodás mértékét. A szülés utáni szoptató periódusban amúgy is fogyni fogunk.

A család étkezési kívánságait teljesítjük

Nem lehet túl gyakran csülkös bablevest enni, még ha ez is férjünk kedvence… A mindennapi kenyerünk is csak metaforikusan kell meglegyen. Ha te is úgy érzed, hogy férjed miatt sok felesleges kalóriát fogyasztasz, ideje változtatni. 
Amit tehetünk:
Az étkezést tekintve próbáljunk saját magunknak és nekik is készíteni valamit. A legtöbb férfi a fehérjedús táplálkozást kedveli, mi nők inkább a könnyebb ízeket, zöldségeket és gyümölcsöket szeretjük. Épp ezért az ebédnél legyen mindenki kedvére való étel. Ami a gyermekeket illeti, hadd egyenek ebből is abból is, döntsék el egyedül mi az, amit kívánnak.

Már nem próbáljuk elcsábítani partnerünket

A szingli életnek is meg voltak az előnyei. Jobban odafigyeltünk alakunkra, tartózkodtunk a hízástól, hisz “versenyképesnek” kellett maradnunk a “nők piacán”. A házasságban egyfajta védettséget élvezünk: nem szorongunk ha desszertet is eszünk, nem tartózkodunk a zsíros ételektől, az evés is mindennapi boldogságunk részévé válik. A gyerek érkezésével pedig még jobban háttérbe szorul a tetszeni vágyás.
Amit tehetünk: 
Azzal, hogy jobban nézünk ki, önbizalmunk és boldogságérzetünk is megnő. Ne másért, hanem saját magunkért próbáljuk visszanyerni egykori alakunkat. Elvégre minden nőnek jól esik, ha az utcán megfordulnak utána!

A család konyhamalacává válunk

Sok nő képtelen a maradékokat kidobni, ezért inkább sebtében bekanalazza. Pedig az étkezés befejeztével megálljt kellene parancsolni magunknak. A “konyhamalackodás” eredménye persze fokozatos és csúnya hízás.
Amit tehetünk:
Próbáljunk csak akkora adagokat főzni, amennyit meg is eszik a család, vagy főzzünk dupla adagot, és gondoskodjunk a másnapi ételről. A lényeg az, hogy maradjunk távol a maradékok fogyasztásától.

A főzést kielégülésnek tekintjük

Főként a házasság elején jellemző, hogy a feleség le akarja nyűgözni férjét és rokonságát lenyűgöző főzési tudományával. Ez pedig mondanunk sem kell mennyi plusz kalóriával jár. A probléma az, hogy a férj hozzászokik a jómódhoz, dicséri főzésedet és így hétköznapokon is több fogással kényeztetitek egymást. 
Amit tehetünk: 
Az evés ne legyen kielégülés és boldogság. Fektessetek nagyobb hangsúlyt a közös kiruccanásokra, mozgásformákra, az evés maradjon csak szükséges rutinja a mindennapoknak.

Annyit eszünk, mint férjünk

A férfiaknak több ételre van szükségük, mint a nőknek. Az ételadagot ne felezzük, mert előbb utóbb ducibbak leszünk, mint partnerünk. Ez gyakori hiba, amit a legtöbb nő megejt. 
Amit tehetünk: 
Egy nőnek csak annyit kell ennie, amivel megszünteti étvágyát és megőrzi alakját. Semmi esetre se felezzük az adagot férjünkkel. Ő férfi, nagyobb testalkatú és genetikailag nagyobb a kalóriaigénye is.

Nem járunk társaságba

Azzal, hogy csak a munkahelyünk és otthonunk két légterét élvezzük nap-mint-nap, megfosztjuk magunkat a tetszeni vágyás érzésétől. Családunknak lehet, hogy úgy vagyunk jól, ahogy. Így aztán nem látjuk, hogy a velünk korabeliek mennyivel fittebbek és csinosabbak.
Amit tehetünk:
Próbáljunk gyakrabban kimozdulni, látni és irigykedni. Igen, irigykedni, mások alakjára. Csak így tud összpontosulni bennünk, hogy elhagytuk magunkat és ideje tenni ez ellen valamit.

Kevesebbet mozgunk

A házas élet minden szempontból kényelmesebb, mint a lányélet. Általában adott a kocsi, ezért egyre kevésbé vagyunk ráutalva a gyaloglásra. Másrészt mindig sietünk haza, hogy el tudjuk látni feleségi és anyai kötelezettségeinket. Nincsenek ráérős séták, kevesebb a kirándulás és a sportokra sem jut már annyi idő.
Amit tehetünk:
Egyszerű, kezdjünk el egy közeli fitnesz terembe, táncra vagy egyéb sportra járni. Akár kapjunk nyakunkba kisgyerekünket és tegyünk pár kört a közeli parkban! Heti 3-4-szeri tornával és kitartással visszanyerjük egykori alakunkat és egészségileg is sokat tettünk önmagunkért!

Következtetés

Kutatások is bizonyítják, a házasság hízással jár. De ha felismerjük a házassági súlygyarapodás okait, vissza tudjuk fordítani a folyamatot.
Ha úgy érzed, a túlzott evési kényszered lelki hátterű, keress fel szakembert, hogy el tudd kerülni az érzelmi evést. Ne feledd, minél jobban érzed magad a bőrödben, annál boldogabb és kiegyensúlyozottabb házasságod lesz!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást