Életmód / Egészség

50 ok, amiért abba kell hagynod a dohányzást

Beköszöntött az új év, nyakunkon a gazdasági válság. Nincs jobb pillanat, mint most elkezdeni a cigarettázásról való leszokást.

Azért annyira egészségtelen a cigaretta, mert nagy mennyiségű különböző kémiai anyagokból tevődik össze, mint a nikotin, szén-monoxid, bután (könnyebb folyadék), az arzén és ammónia, hogy csak néhányat említsünk. Bár úgy tűnhet, mint egy szórakoztató, ártalmatlan időtöltés, ám valójávan veszélyes és halálos szokás, amely káros a Te és a körülötted levő emberek egészségére.

A dohányzásról időben való leszokás akár évekkel hosszabíthatja meg az életünket.
Íme csak 50 ok amiért le kell szoknod a dohányzásról:

1. Nem leszel függő, hisz a dohány is egyfajta drog. A nikotin, a cigaretta fő összetevője, egyszerre okoz szellemi és fizikai függőséget.

2. Elkerülöd a vérnyomás ingadozását, a szívritmus zavarokat, amelyet a nikotin okoz.

3. Jó eséllyel csökken a tüdőrák kialakulásának esélye.

4. Csökkented a légzési problémákat.

5. Jelentősen csökkented a szívroham kialakulásának kockázatát.

6. Megelőzheted különböző tüdőbetegségek kialakulását, mint például az asztma, tüdőfibrózis.

7. Sokkal valószínűtlenebb a méhnyakrák kialakulása.

8. Csökkented a hugyhólyagrák kialakulásának esélyét.

9. Csökkented a hasnyálmirigyrák kialakulásának esélyét.

10. Kisebb eséllyel alakulhat ki valamilyen szívbetegség.

11. Csökkenti a stroke kialakulásának kockázatát.

12. Csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát. A dohányzóknak kétszer nagyobb eséllyel szenvednek Alzheimer-kórban, mint nem dohányzó társaik.

13. Búcsút mondhatsz a rossz lehelletnek.

14. Pénz takaríthatsz meg, hiszen nem lesz szükséged szájvizekre és szájsprékre.

15. Búcsút inthetsz a kellemetlen sárga fogaknak és ujjaknak.

16. Kevesebb időt kell majd töltsél a fogorvosnál, mert kisebb eséllyel lyukadnak majd a fogaid. A dohányzóknak háromszor több foguk lyukad ki, mint a nem dohányzóknak.

17. Elkerülöd az idő előtti ráncosodást és megereszkedett bőrt. Kutatások bizonyították, hogy a nikotin növeli egy a kollagént lebontó gén termelését. A kollagén felelől a bőr rugalmasságáért.

18. A nők csökkentik a korai menopauza esélyét, amelyet a dohényzás okozna.

19. A ösztrogén termelés normális szinten tartható, mivel a dohányzás csökkenti a nők ösztrogén szintjét.

20. Csökkented a szájüreg vagy torokrák esélyének kockázatát.

21. Ha kisbabát terveztek, akkor valószínüleg két hónapnál kevesebbet kell várnod, hogy teherbe ess. Kutatások szerint a dohányzó nők, akik kisbabát szeretnének átlagban két hónapnál többet kell várjanak a teherbe esésre, mint a nem dohányzó nők.

22. Kisebb eséllyel szülsz kis súlyú babát. A dohányzó nők nagyobb eséllyel szülnek kis súlyú babákat.

23. A férfiak növelhetik a spermaszámot, a dohányzókkal ellentétben, akiknek alacsonyabb a spermiumok száma.

24. Ha a srácok lemondanak a cigarettáról, kevesebb eséllyel fognak megkopaszodni. A dohányos fériak kétszer akkora eséllyel kopaszodnak, mint a nem dohányosok.

25. A körülötted levőkre is vigyázol. A dohányosok nem csak maguknak ártanak, hanem a körülöttük levőknek is, a passzív dohányzásnak is számos egészségügyi kihatása van.

26. Élvezd a friss illatú otthont. A cigaretta füst beépül a bútorokba, kárpitokba, és áporodott, kellemetlen szagot eredményez.

27. És ugyanez az autódra is érvényes.

28. Nem lesz kiégetett cigaretta lyuk az autóülésen és a kanapén.

29. Elkezded élvezni a friss illatokat, mert nem lesz egész nap körülötted a büdös nikotin szag.

30. Végre megtakaríthatsz akár egy nyaralásnyi pénzt egy évi cigaretta árából. A dohányzás drága szokás. Gondoljunk csak bele, mennyi mindent tudnánk kezdeni ebből a pénzből.

31. Ébredj felfrissülve, élettel feltöltődve, nem pedig úgy, mint akit leütött a nikotin.

32. Jobb lesz a vérkeringésed, így nincsenek többé hideg kezek vagy lábak.

32. Könnyebb levegő vétel, kevesebb flegmatermelés, kevesebb köhögés.

33. Fitt és egészséges életmód.

34. Amennyiben 30 fölött vagy és abbahagyod a dohányzást, akkor tanulmányok szerint 90%-al kevesebb eséllyel fogsz a dohányzás által előidézett betegségekben szenvedni.

35. Ha gyedül álló vagy, nagyobb esélyed van valakivel megismerkedni, hiszen egyteljesen új világ nyílik meg számodra, a nem dohányzók világa.

36. Élvezheted a hosszú kirándulásokat is, a nélkül hogy égető vágyat éreznél rágyújtani egy szál cigire.

37. Bevásárlóközpontokban nyugodtan kávézhatsz barátaiddal, mert nem kell tartanod attól, hogy ki kell menned egy cigaretta szünetre.

38. Ha eldobod a “nikotin mankót”, akkor végre élvezheted a filmekelt, szórakoztató műsorokat és a nem-dohányzó komplexeket.

39. Jobb lesz a ruháid illata, és a körülötted levő emberek nem tartják majd a távolságot.

40. Megtakaríthatsz a parfümökön, hiszen kevesebbre lesz szükséged ha leszoksz. Nem kell elnyomd vele a cigaretta szagát.

41. Spórolhatsz a szobaillatosítók használatán is, a dohányszag által okozott kellemetlen otthon illatot nem kell már feljavítani.

42. Nincs esélye annak, hogy véletlenül felgyújtsd cigarettával a környezetedet.

43. A természetnek is egészséges, hiszen sem az állatok sem a növények nem szeretnének passzív dohányosok lenni.

44. Hatékonyabb lesz a munka, és talán nagyobb eséllyel kapsz emelést, mert kevesebb cigaretta szünetre mész, és több időt töltesz az asztalnál.

45. Kevésbé lesznek zsémbesek a családtagok. Elkerülöd a feleség, anya, vagy gyerek folytonos zsémbes magatartását a dohányzással szemben.

46. Nem töltöd meg a tüdődet szén-monoxiddal. Ez a mérges gáz nagyon káros az egészségre. A véráramba kerülve csökkenti a vér oxigén szállítását, így kevesebbre leszel képes, több fizikai erőfeszítésre lesz szükséged a feladatok elvégzéséhez.

47. Több időt tölthetsz gyerekeiddel, többet játszhattok együtt a nélkül, hogy öt perc után azt érezd, hogy szívnod kell egy szálat.

48. Végre elkezdheted azt a sportot, amit már rég óta ki akarsz próbálni.

49. Jobb életbiztosítást köthetsz. A dohányosokra nagyobb a kockázat, mint a nem dohányosokra.

50. Ha nem dohányzol, nem betegszel meg a következőkkel:

Agorafóbia Aneurysma Angina Súlyosabb asztma Ateroszklerózis Hátfájdalom Agyvérzés Hörghurut Méhnyakrák Krónikus obstruktív tüdőbetegség Keringési betegségek Súlyosabb megfázás Chron-betegség (gyulladásos bélbetegség) Depresszió Cukorbetegség (2. típus) Duodenális fekély A korai menopauza Emphysema Erekció probléma Ínybetegségek (fogak romlását okozza) Halláskárosodás Szívbetegség Szívinfarktus Tehetetlenség Immunrendszer kevésbé hatékonyan működik Meddőség Influenzajárvány Bélrendszeri betegségek A vese és a hólyag daganata Leukémia Ínszalag és izom sérülések Daganatos ajak, száj-, nyelv-és torokgyulladás Májrák Tüdő-és légúti daganatok Makula degeneráció (okozhat látásvesztés) Vetélés Nyaki fájdalom Optikus neuropátia (okozhat látásvesztés) Osteoarthrosis Osteoporosis Hasnyálmirigy rák Pánikrohamok Perifériás érbetegség Tüdőgyulladás Korai öregedés Psoriasisos Rheumatoid arthritis Csökkent spermaszám Gyomorrák Tuberkulózis Sebek lassabban gyógyulnak

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást