Állandóan éhes vagy? Lehet, hogy ez az egy dolog az oka!

Állandóan éhes vagy? Lehet, hogy ez az egy dolog az oka!

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Állandóan éhes vagy? Lehet, hogy ez az egy dolog az oka!

Állandó evéskényszer, hatalmas étvágy, sós-édes váltogatás, konstans kaja körül forgó gondolatok, mit eszünk ma, jó lenne egy kis nasi és társaik… Ennek a tünetegyüttesnek lehet rengeteg oka a nem megfelelő hormontermeléstől a menstruációs ciklusodig, de arra gondoltál már, hogy egyetlen egy étrendbeli változtatással megszüntetheted ezt az állandó panaszt és így a hízást is? Persze, ha már hónapok óta embertelenül éhes vagy és soha nem szűnik a falánkságod, feltétlenül fordulj orvoshoz, mert komoly gondok is állhatnak a háttérben, de az is simán előfordulhat, hogy mostanában csak túl sok sót ettél – igen, ez is okozhatja a folytonos evéskényszert!

Ilyenkor logikus a kérdés: miért és hogyan?

Az persze tiszta sor, hogy a sok sós kaja szomjassá tesz és a szervezetben beindul tőle a vízraktározás – pont emiatt érdemes figyelni a napi ajánlott mennyiségre, ami összesen 5-6 g/nap (egyébként meglepően alacsony ez a szám, legközelebb nézd meg a sajtot vagy szalámit, amit vettél: kb. a napi ajánlott sómennyiségedet tartalmazza, vagy még sokkal többet…)

Kutatások már azt is igazolták, hogy aki hosszútávon sóban gazdag életmódot folytat, az sajnos nemhogy többet iszik (pedig ez lenne a logikus), de szép lassan egyre kevesebbszer nyúl a vizespalackhoz.

Valószínűleg az áll a háttérben, hogy a test hozzászokik a szomjúsághoz, és kevésbé lesz rá érzékeny… Ez már önmagában elég nagy probléma, hiszen a narancsbőrnek és rengeteg betegségnek táptalaja az állandó vízvisszatartás, plusz akár 2-4 kilót is felszedhetsz száraz időszakokban, de ha nehezen találod meg az utolsó, ragaszkodó pár kiló okát, nagy valószínűséggel a sószóró tájékán kell keresgélned.

Étvágynövelő

Még néhány riasztó adat, ha mindez nem lenne elég: a sok sózás hosszútávon az étvágyat is növeli. Egy német-amerikai, asztronautákkal végzett kutatás, ami a résztvevők napi, átlagban 12g-os sóbevitelét napi 6g-ra csökkentette, érdekes eredményeket mutatott ki: valószínűleg a vízvisszatartás és a sóval való “küzdés” miatt a szervezetnek pluszkalóriákra van szüksége, ami ugyebár nagyobb étvágyat -és sajnos könnyű hízást- jelent.

A 6g-os bevitellel azonban normalizálódott az alanyok a szomjúsága és étvágya is, tehát röviden: a túlzott sófogyasztás éhséghez, sőt elégtelen vízfogyasztáshoz vezet, míg a normális, 6g-os napi sóadag segít a fogyásban és a megfelelő hidratáltság elérésében is…

Van remény!

Állandóan éhes vagy? Lehet, hogy ez az egy dolog az oka!

Oké, de hogyan lehet a sót letenni?

Nem egyszerű a válasz, főleg, ha szíved szerint még a chipset is megszórnád, de azért léteznek szuper alternatívák, amikkel elérheted ezt a normális, napi 6 grammos mennyiséget.

Fűszerezz!

Van élet a són és a borson túl is: kurkuma, chili, fokhagyma, ánizs, majoranna, kömény, babérlevél, szárított zöldségek, vanília, fahéj, oregánó, bazsalikom, curry, menta, hagyma, gyömbér, kapor, kökény, lestyán, koriander, szegfűszeg, petrezselyem, sáfrány, snidling, szerecsendió, borsmenta, citrom…

És ezek csak a kezdő csomag részei – tapasztalj meg új ízeket és helyettesítsd egészségesebbnél egészségesebb fűszerekkel a sót!

Vásárolj friss ételeket

Ha zacskóban érkezik az asztalodra az ebéd, abban valószínűleg kétszer, sőt négyszer annyi só van, mint a friss élelmiszerekben… Viszlát, csomagolt felvágottak, krémek, készételek, zacskós levesek!

A jól bevált fogások

Van egy csomó olyan élelmiszer, ami egészséges, rengeteg módon felhasználható és mégis sóban szegény – tarts otthon mindig egy kis túrót, natúr joghurtot, avokádót, növényi sajtot és sótlan mandulát, kesudiót!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást