Életmód / Egészség

Még csak délelőtt van, de majd’ elalszol? 6 egyperces trükk, ami felpörgeti az energiaszintedet

Szörnyű éjszakád volt, alig aludtál valamit, és már délelőtt hulla fáradtnak érzed magad? Noha ilyenkor jól esne egy gyors szundi, valószínűleg a munkahelyeden nem teheted ezt meg, így kávéval próbálod átvészelni a napot. Pedig akad pár gyors trükk ezen kívül is, ami segít felébredni, és egy kicsit energikusabbá válni!

Ülj egyenes háttal

Bármennyire is kényelmes hátradőlni a széken, valójában több oka is van annak, miért érdemes figyelni a helyes testtartásra. Ezek közül az egyik épp az, hogy energikusabb leszel tőle!

Kutatások bebizonyították, hogy ha kihúzod magad a széken, azzal segítesz növelni az oxigén szintjén a véráramban.

Érdemes egy kicsit nyújtóznod is, mert ez beindítja a vérkeringést, és egy kicsit felpörgeti a kedvedet. Arról nem is beszélve, hogy egyes statisztikák szerint azok az emberek, akik többnyire figyelnek a helyes testtartásra, általában sokkal jobb hangulatban vannak, mint azok, akik hajlamosak a görnyedésre.

 

A fahéj illata

Érdemes innod egy fahéjas teát, vagy ha van rá lehetőséged, akkor fahéj illatú gyertyát gyújtani. Ennek ugyanis különleges hatása van az emberi elmére.

Beindítja az agyi tevékenységeket, segít abban, hogy jobb legyen a memóriád, ráadásul produktívabbá és gyorsabb gondolkodásúvá tesz. Ez pedig jól jön a munkahelyeden, pláne, ha egyébként is nagyon álmos vagy.

Ha nincs a közeledben erre lehetőség, érdemes kipróbálnod ugyanezt narancsos vagy citromos olajokkal, teákkal, hiszen ezek is hasonlóképp felébresztenek.

 

Engedd be a fényt

Sokkal fáradtabbnak érezzük magunkat, ha sötét helyen vagyunk. Nem véletlen, hogy míg a nyári, napsütéses reggeleken éberebb vagy, addig télen már nehezebben viseled a délelőttöket.

A sötét ugyanis arra készteti a testedet, hogy kevesebb szerotonint termeljen, ami az álmosság érzéséért felel.

Ezért érdemes elhúznod a függönyöket, és minél több napfényt beengedni a szobába, vagy szimplán sétálni egy kicsit a szabadban. Biztos, hogy rövidesen éberebbé válsz ettől a trükktől!

Igyál egy kis vizet

Nem csak a kávé veszi fel a küzdelmet az álmossággal, hanem a víz is. Szakértők szerint azáltal, hogy megiszol egy pohárral, máris kevésbé érzed a fejfájást, a szédülést, és az álmosságot is.

Sokan viszont elkövetik azt a hibát, hogy csak akkor isznak, ha már szomjasnak érzik magukat, pedig valójában bizonyos időközönként fontos lenne vizet fogyasztanod.

Ha kimerültnek érzed magad, állj fel a helyedről, önts magadnak egy pohár vizet, és az egészet idd meg!

Egyél mandulát

A mandula tökéletes választás napközben arra, hogy egy kicsit felpörgesd az energiaszintedet!

Ez a finomság ugyanis riboflavint és L-karnitint tartalmaz, amelyek a megnövekedett agyi tevékenységhez köthetők.

Ráadásul gazdag magnéziumban, mangámban és egyéb vitaminokban, ásványi anyagokban, amelyek segítenek abban, hogy jobban érezd magad a bőrödben, és produktívabb legyél.

Felejtsd el a délutáni sütit és az édességeket, inkább válaszd a mandulát, és hamar megtapasztalod jótékony hatásait!

 

Talpmasszázs

Ha tudsz tartani egy kis szünetet, azt érdemes azzal töltened, hogy adsz magadnak egy stresszoldó talpmasszázst.

Sok esetben a fáradtságot a stressz váltja ki, amitől nem egyszerű megszabadulni.

A talpad viszont több, mint 7000 idegvégződést tartalmaz, ha pedig megmasszírozod ezt a testrészedet, máris egy kicsit energikusabbnak és nyugodtabbnak érezheted magad.

Mindössze pár percet vesz igénybe, de arra figyelj oda, hogy váltakozzanak a gyengédebb és erőteljesebb nyomások.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást