Életmód / Egészség / Táplálkozás

Ezek az ételek gyorsan megdobják a vércukrot: minimalizáld a fogyasztásukat

Szárított gyümölcsök

Munkahelyi stressz

A feszültség olyan hormonok termelését segíti elő, melyek magasabb vércukorszintet eredményeznek. A kettes típusú cukorbetegség egyik rizikótényezője tehát az állandó stressz, amelyet helyes légzéstechnikával, rendszeres edzéssel és relaxációval enyhíthetsz.

Péksütemények

A fehér lisztből készült, ropogós kiflik, zsemlék és bagettek percek alatt az egekbe emelik a vércukorszinted, hogy az aztán ugyanolyan gyorsan le is csökkenjen. A gyors változás szörnyen megterheli a szervezeted, ezért inkább szavazz a teljes kiőrlésű finomságokra, és próbálj meg nem elcsábulni a látványpékségben!

Sportitalok

Arra találták ki őket, hogy fokozott fizikai igénybevétel esetén azonnal helyrebillentsék a folyadék- és elektrolit-háztartást. Ám legföljebb egy órán át tartó edzés után jobb választás a tiszta víz. Amennyiben nem vagy biztos benne, számodra megfelelő alternatíva-e a színes-édes üdítő, bátran kérdezz meg egy dietetikust!

Aszalt gyümölcs

Hiába áltatod magad azzal, hogy ez csak gyümölcs, bizony mindegyik tele van cukorral. Ráadásul nehéz megállni az aszalt gyümölcsök evését… Ha teheted, dönts mindig a friss gyümölcsök mellett, ha pedig mégis aszaltakra „kényszerülsz”, fogyaszd mértékkel!

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást