5+1 apró jel, amivel a tested jelzi, hogy túl sok szénhidrátot fogyasztasz

5+1 apró jel, amivel a tested jelzi, hogy túl sok szénhidrátot fogyasztasz

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 5+1 apró jel, amivel a tested jelzi, hogy túl sok szénhidrátot fogyasztasz

1/6 Jönnek a plusz kilók

Az elsőszámú jele a túl sok szénhidrátnak az, hogy a mérleg egyre magasabb számot mutat, annak ellenére, hogy nem változott semmi az életedben.

Ha ugyanannyit mozogsz, biciklizel, és mégis hízol, az azt jelenti, hogy az étkezésedben keresendő a probléma.

Többnyire a tészták, kenyerek jelentik a nagy problémát, de ha ehhez hozzáadott cukor is társul (márpedig joghurtok, csokik, édességek és péksütik esetében ez elég valószínű), úgy könnyebben elkezdesz hízni is.

Különösen akkor, ha nem a nap első felében eszed ezeket, hanem délután vagy este, amikor lassul az emésztésed, és ledolgozni sem tudod a plusz kalóriákat.

2/6 Nagyfokú kimerültség

Sokszor halljuk a „kajakóma” kifejezést, és ebéd vagy vacsora után nagyon át is tudjuk érezni.

De ne gondold, hogy normális reakció a testedtől az, hogy egy étkezést követően rád tör a fáradtság, és alig bírsz koncentrálni a munkádra!

Egészen más hatást éreznél ugyanis akkor, ha nem szénhidrátot ennél, hanem fehérjében és rostokban gazdag ételeket.

Hiszen amikor a tested a szénhidrátot megemészti, glükóz kerül a véráramodba, elég nagy mértékben, ami egy kis ideig hatalmas energiahullámot biztosít neked, majd rögtön utána zuhanni kezd, ezért rendkívül álmossá tesz.

Ha étkezések után mindig aludni támadna kedved, túlzásba estél a szénhidráttal!

3/6 Folyton kívánod a cukrot

Ha kevesebb szénhidrátot eszel, nem kívánod annyira a cukros finomságokat sem.

Ha viszont épp fordítottan áll a helyzet, és gyakran eszed őket, úgy legszívesebben állandóan cukrot és csokit ennél, vagy édes üdítőket innál.

Azért, mert ilyenkor a tested a cukor hatására dopamint termel, ami afféle boldogsághormon is egyben, így könnyedén kialakulhat részedről egy ártalmatlannak tűnő – ám annál komolyabb hatású – függőség.

Érdemes kipróbálni, hogy fokozatosan szoktatod át magad a szénhidrátról és cukorról az egészséges ételekre, mert alig pár hét után már egyáltalán nem fogod kívánni azt, ami most még napi szinten az étrended része!

Oldalak: 1 2

»

1 hozzászólás

  • Ennyirebénák Nemlehettek
    2021.05.18., 21:08

    Hangzatos cím, sajnos nulla tartalommal. Ugyanis hiába kattintottam rá, egy sort sem találtam az ígért 5+1, de még csak 8-2 apró jelből sem, csak egy üres oldalt, tele reklámmal. Gyönyörű munka, gyerekek. Csak így tovább. Ez pontosan 172:4 jel arra, hogy az oldal szerkesztőinek a mamái dohányoztak és/vagy ittak a várandósság alatt.

    Válasz

Írj egy hozzászólást