7 titok, hogy fiatalabban ébredj: így szépülj alvás közben

7 titok, hogy fiatalabban ébredj: így szépülj alvás közben

Címlap / Stílus / Arc / 7 titok, hogy fiatalabban ébredj: így szépülj alvás közben

Tudjuk, hogy nincs az az alapozó vagy korrektor, ami többet segítene, mint egy kiadós alvás. De amikor a tükörbe nézve karikás szemeket és gyűrött arcot látsz, nem csoda, ha úgy érzed, rosszabbul nézel ki, mintha végig buliztad volna az estét. Tippjeink abban segítenek, hogy alvás közben valóban szépülj, és frissen, kipihenten és rózsás bőrrel ébredj.

Selyem párnahuzat

Cseréld le a párnahuzatodat selyemre vagy szaténra, így elkerülheted, hogy az anyag gyűrődéseivel az arcodon ébredj. A finom huzat a ráncokat és a szarkalábakat is csökkenti, mivel kisebb lesz a súrlódás az arcbőröd és a párna között.
„A selyem könnyebb, mint a haj, nem gyűrődik vagy törik, így a bőrnek is jobb, mert nem nyomja össze, nem ráncosítja azt” – mondja doktor Jesleen Ahluwalia, a New York-i Spring Street Dermatology orvosa.

Aludj a hátadon!

Ha a hasadon vagy az oldaladon alszol, előbb-utóbb a bőrödön meg látszik a nyoma: az állandó nyomásból, gyűrődésből ráncok lesznek.
Ha a hátadon alszol, elkerülheted ezek kialakulását, ha pedig egy plusz párnát raksz a fejed alá – éppen csak olyan vastagot, hogy a fejtetőd egy kicsit magasabban legyen – akkor a szem körüli sötét karikák kialakulását is elkerülheted, amelyet a pangó folyadék okoz.

Hidratálj!

Természetes, hogy csakis tökéletesen megtisztított, sminktelen bőrrel mész ágyba, hiszen alvás közben a bőröd fontos méregtelenítő folyamatokat végez. Mivel azonban a megújulás nagy része is erre az időszakra esik, ne feledkezz meg a hidratálásról sem!
Használj éjszakai krémet, mert ez gazdagabb, mint a nappali arckrémek, és a szemed környékére is vigyél fel speciális szérumot. Ne feledd el az ajkaidat sem hidratálni lefekvés előtt egy színtelen, természetes összetevőket tartalmazó ajakbalzsammal.

Huzatcsere

Az éjszaka során lecserélődő hámréteg mind a párnádon köt ki, egy 8 órás alvás során pedig ebben nem kis mennyiségű baktérium szaporodhat el.
Hogy ezek ne károsíthassák a bőrödet, érdemes hetente legalább egyszer párnahuzatot cserélned, azokon a napokon pedig, amikor éppen nem frissen mosott huzaton alszol, fordítsd a párnádat a másik oldalára.

Párásíts!

Ha sok vizet iszol, az jót tesz a bőrödnek, ezt már biztosan te is tudod. Alvás közben azonban nem tudsz inni, ezért tegyél párásítót a hálószobába, hogy segítsen a bőrödnek hidratáltan maradni.
Ez különösen télen fontos, amikor a fűtés miatt egyébként is könnyebben kiszárad a levegő.

Kontyra fel!

Jó ötlet az alváshoz összefogni a hajadat, mert így távol tudod tartani az arcbőrödtől, és sem a szálak nyomát nem alszod bele a bőrödbe, sem a természetes olajok nem kerülnek a hajadról az arcodra.
Fontos azonban, hogy ne köss szoros kontyot vagy lófarkat, mert ez nem csak a bőrt feszíti egészségtelenül, a hajadat is károsítja. Egy finom selyemsállal felkötheted az arcodba hulló tincseket, de egy magas, laza konty is remekül működik.

Kerüld a sót és az alkoholt!

Lefekvés előtt lehetőleg ne egyél kifejezetten sós ételeket, és az alkohol fogyasztását is kerüld, ezek ugyanis dehidratálnak.
A tested, hogy kompenzáljon, igyekszik annyi folyadékot visszatartani, amennyit csak lehet, ez pedig sötét karikákhoz és puffadt szemhez vezet.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást