Életmód / Táplálkozás

10 tavaszi étel és ital, ami szuperül égeti a kalóriákat

10 tavaszi étel és ital, ami szuperül égeti a kalóriákat

Lehetsz vega vagy valamilyen diéta követője, mindenképp érdemes olyan ételeket is beiktatnod az étrendedbe, amelyek az átlagosnál jobb kalóriaégetők. Lehet, hogy furcsán hangzik, de a szakértők is egyetértenek abban, hogy látható eredménye van az anyagcserét serkentő és a telítettség érzését keltő ételek fogyasztásának. Íme néhány tipp, amit a következő vásárláskor mindenképp érdemes szem előtt tartanod.

1. Probiotikumban gazdag ételek

A fermentált ételekben – a kefirben, a joghurtban stb. – található probiotikumok serkentik az emésztést, és a tápanyagok felszívódását a szervezetben, ezáltal a jóllakottság érzését keltik. A joghurtok, különösen a görög joghurt a magas fehérjetartalma miatt több kalóriát igényel az emésztés során, mint a szénhidrátok, és ezért is érezhetjük magunkat tovább jóllakottnak, mint ha szénhidrátot fogyasztanánk.

A bélben található mikrobák anyagcsere-folyamatokban játszott fontos szerepét egyre inkább kezdik értékelni – az egyensúlyi helyzet felborulása okozhat anyagcsere-lassulást és súlygyarapodást.

2. Avokádó

Az avokádóban található egészséges zsírok szintén segítenek a zsírégetésben. Rostokban is gazdag, ami csökkenti az éhségérzetet, magas káliumtartalma miatt pedig nincs vízvisszatartás és puffadásérzet.

Magnézium tartalma elengedhetetlen az egészséges fogyáshoz, mivel enzimek százait mozgósítja, amelyek az emésztésért, a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok haszonsításáért felelősek.

A magnézium szintén szükséges a vércukorszint szinten tartásához. Ha a vércukorszint egyensúlya felborul, a többletként termelődő glukózt a szervezet zsírként tárolja.

3. Lazac

Kissé ellentmondásosnak tűnhet, mégis az egészséges zsírokat tartalmazó halhús segít megszabadulni a feleslegtől. A vad lazac húsa különösen jó fehérjeforrásnak számít, és a benne található omega-3 zsírsavak kitűnő gyulladáscsökkentők, ráadásul tovább érezhetjük magunkat jóllakottnak tőlük. Sőt, segítenek az izomépítésben és az anyagcsere serkentésében is.

4. Tojás

A tojás tökéletes elegye a fehérjének és a zsíroknak, ezáltal csökkenti az éhségérzetet és a vércukorszintet, valamint képes felgyorsítani az anyagcserét is. A tojássárgája segít a májnak a méregtelenítésben és a zsírmáj tüneteinek csökkentésében.

5. Olajos magvak

Az olajos magvak szintén gazdag magnéziumforrást jelentenek: a mandula, a pekándió, a tökmag és a dió egészséges zsírokat, illetve omega-3 zsírsavat tartalmaznak, amelyek csökkenthetik a hasi zsírt, és gyulladáscsökkentő hatásukról is ismertek. Az antioxidáns tartalmuk és a magas rosttartalmuk is rendkívül hasznos a szervezet számára. 

Vízzel együtt megnő a térfogatuk, ezért könnyen érhetünk el telítettség-érzést a fogyasztásukkal. Edzés előtt fogyasztva segítenek a zsírégetésben.

6. Citrusfélék

A C-vitaminban gazdag citrusfélék alacsony kalóriatartalmuk miatt is kedvelt gyümölcsöknek számítanak. Lúgosító hatásuk miatt szinte elengedhetetlenek a fogyókúrákhoz, a bélflórát is rendben tartják, valamint az éhségérzetet is csökkentik. A grapefruitban található enzimek a cukorbontást is elősegítik.

7. Fűszerek

A pirospaprika magas kapszaicin tartalma csökkenti a hasi zsírt és képes az ételt üzemanyaggá változtatni. Napi fogyasztása felgyorsítja az anyagcserét, növeli a belső hőmérsékletünket, és akut fájdalom esetén is hatásos.

8. Kávé

Hol egészségesnek, hol egészségtelennek nyilvánítják – az utóbbi időben nemcsak anyagcsere-serkentőként tartják számon, de az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is csökkenti a szakértők szerint.

A benne lévő antioxidánsok csökkentik a máj és a méh rákos megbetegedéseinek kockázatát.

9. Zöld tea

A zöld tea az egyik legjobb természetes zsírégető ital, amely erős antioxidáns is egyben. A zsírmáj tüneteit is képes enyhíteni, illetve növeli a testünk belső hőmérsékletét, és a koleszterinszint csökkentésében is jelentős szerepe lehet.

10. Almaecet

Egy pohár almaecet minden étkezés előtt nemcsak természetes méregtelenítő hatású, de fokozza a jóllakottság érzetet, és egyensúlyba hozza a gyomor pH-értékét.

Képek forrása: pexels.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást