7 tanács, ha most kezded a testmozgást

7 tanács, ha most kezded a testmozgást

Címlap / Életmód / Egészség / 7 tanács, ha most kezded a testmozgást

A bikiniforma megvalósításán fáradozol az edzőteremben, vagy azért húztál nyúlcipőt, mert szeretnéd egy kicsit egészségesebbé tenni az életed? Amennyiben eddig nem voltál a rendszeres edzés iskolapéldája, a kezdeti időszak bizony nehézkes lehet! A következő tanácsok megfogadásával azonban jelentősen megkönnyítheted a dolgod, illetve növelheted a teljesítményed.

Hajts az aranyra!

Nem kell rögtön az olimpiára készülnöd, de egy kis versengés nem árthat. Attól függően, hogy társasági ember vagy-e, harcba szállhatsz másokkal vagy akár saját magaddal. A lényeg, hogy mindig legyen egy szint, amit szeretnél überelni. 

Nem számít, ha profi mércével mérve viccesnek tűnik – elvégre legelőször a korlátaidat kell legyőzni! Éppen ezért már ötszáz méter kocogás is óriási előrelépés, ha még soha életedben nem futottál semennyit. Persze, nem árt a küszöböt az aktuális fizikai állapotodhoz igazítani, tehát ez lehet akár tíz kilométer is.

Menj orvoshoz!

Amennyiben valamilyen krónikus fájdalommal küzdesz, nagyon fontos, hogy ellátogass a dokihoz, mielőtt rendszeres testmozgásba kezdesz.

Még mielőtt azt hinnéd, hogy ez kizárólag az időskor velejárója lehet, csak szólunk: az ülő életmód miatt a fiatalok jelentős részének rendszeresen fáj a háta, valamint az ízületi gondok is gyakoriak. 

Éppen ezért megér egy kivizsgálást a probléma oka – lehet, hogy valamilyen kezelésre van szükséged, például gyógytornára!
Ha ezt elmulasztod, akár ronthatsz is az állapotodon. 45 éves kor fölött pedig akkor is kötelező a vizsgálat, amennyiben egészséges vagy.

Figyelj a fehérjebevitelre!

Kutatások bizonyítják, hogy a túl alacsony fehérjebevitel növeli az éhségérzetet – ráadásul úgy, hogy addig megmarad az evési kényszer, amíg elegendő proteint nem eszel.

Ami azért veszélyes, mert ugyebár eleve azoknál jelentkezik a probléma, akik nem táplálkoznak túl egészségesen, tehát biztosan nem a zsírszegény túró vagy a natúr csirkemell után nyúlnak, amikor megéheznek – magyarán jelentős túlsúly felhalmozása lesz a vége.

A megfelelő fehérjemennyiség segít az izmok épülésében, az anyagcsere gyorsításában, valamint a jóleső teltségérzet fenntartásában.

Igyál sok vizet!

Naponta legalább 1,5, de inkább 2 liter vizet kell meginnod ahhoz, hogy egyensúlyban legyen a folyadékháztartásod. Testmozgás esetén ez az igény tovább növekszik, és a nyári hónapokban a fizikai igénybevétellel együtt akár 5 literre is nőhet.

Ha nem vagy a szénsavmentes ásványvíz vagy a szűrt csapvíz rajongója, néhány szelet citrom vagy uborka bedobásával finomabbá varázsolhatod a frissítőt. Mindig legyen nálad egy üveggel, hiszen akkor biztosan nem megy ki a fejedből!

Ne csak egyfélét sportolj!

A kezdő fitneszőrültek általában úgy fogalmazzák meg a törekvésüket, hogy hetente iksz alkalommal elmennek futni, vagy otthon tornáznak valamilyen DVD-re.

Márpedig a leglátványosabb eredményt akkor lehet elérni, ha a kardió és az aerob mozgást kombinálod egymással. 

Röviden szólva tehát csak futni vagy csak tornázni nem a legokosabb döntés. Minél többféle edzésen veszel részt, annál nagyobb esélyed van megtalálni azt a 2-3 igazit, amivel végül kialakul a végleges rutin.

Öltözz megfelelően!

Egy szuper edzőcucc nemcsak, hogy motivál a mozgásra, de segít megőrizni az egészségedet is. A lábbeli szerepe nem kérdéses, hiszen a láb megfelelő alátámasztása és tartása létfontosságú az ízületeid és a gerinced épségéért. 

A többi darabot illetően vedd figyelembe, hogy kül- vagy beltéren fogsz-e edzeni. Utóbbi esetben ugyanis könnyű, de nedvszívó darabokra lesz szükséged, előbbinél pedig pont ugyanezek hűvösebb időben megfázást eredményeznének. 
Bátran menj el egy sportszaküzletbe, ahol jó tanácsokat kaphatsz az anyagokat, a méreteket és a fazonokat illetően!

Sajátítsd el a technikát!

Akár hiszed, akár nem, még a legalapvetőbb mozdulatoknak is megvan a maga helyes technikája. Nem mindegy, hogy lépsz futás közben, és az sem, hogy miként fogod meg a súlyzót. 
Ha rosszul csinálod, sérülés lehet a vége! Ezzel nem ijesztgetni akarunk – csupán arra buzdítunk, hogy szakképzett személyi edző vagy színvonalas oktató videó segítségével gyakorold be a pontos mozdulatsorokat. Hidd el, megéri a fáradságot!
Ne ess abba a hibába, hogy a soknak tűnő előkészülettől megrettenve bele sem kezdesz a mozgásba! Ez a hét pontot akár néhány óra alatt is tudatosíthatod és kivitelezheted, ha igazán szeretnél aktívabb életet.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást