Így lépj túl az exeden! 4+1 tudományos módszer, ami tényleg segít

Írta: ,

Egy szakítás sohasem könnyű, az elutasítást még akkor is nehéz elviselni, ha nem tápláltál mély érzelmeket a másik iránt, egy komolyabb kapcsolat lezárása pedig a gyász folyamatához hasonló érzelmeket vált ki. A PsychologyToday.com most összegyűjtötte, melyek azok a módszerek, amelyekkel a kutatások alapján is, tényleg gyorsabban túlléphetsz a szerelmi csalódáson.

Keress egy példaképet!

1/5 Keress egy példaképet!

A kutatók szerint határozottan segít, ha találunk valakit, akiből erőt meríthetünk.

Keress egy erős, független személyiséget, akire felnézhetsz, aki remekül megállja a helyét egyedül is, és akire szívesen hasonlítanál.

Természetesen nem kell, hogy újra kitapétázd a képeivel a faladat, mint tini korodban, de a tanulmányok szerint segít erősebbnek maradnunk, ha tudunk a gyenge pillanatinkban gondolni valakire, akiről példát vehetünk, és nem kezdünk az exünk üzenőfalán kémkedni a Facebookon.


Még: Tippek, hogy szakítás után ne legyen rémálom a Facebook


 

Keress egy új szenvedélyt!

2/5 Keress egy új szenvedélyt!

Egy korábbi szenvedélyről a legegyszerűbb úgy lemondani, ha találsz magadnak egy újat.

Egy hosszabb párkapcsolat végén komoly fájdalmat okozhat, hogy fel kell adnod a megszokott közös dolgaitokat, és nem tudod, mivel töltsd ki azt az időt, amikor egyébként moziba mentetek, vagy akár csak a het bevásárlólistát írtátok össze együtt.

Ha találsz magadnak valamit, ami új, és amivel elfoglalhatod magadat, az nagyban megkönnyíti ezt az időszakot.

Törődj magaddal!

3/5 Törődj magaddal!

Egy szakítás után természetes, hogy gyengének, fáradtnak, erőtlennek vagy kedvetlennek érzed magadat, de hidd el, az a nagy bödön jégkrém nem segít, higy jobban érezd magadat a bőrödben.

Sokkal jobban teszed, ha odafigyelsz magadra, egészségesen eszel, esetleg a nap végén elmész futni is, mert ha jobb bőrben vagy, jobban is fogod érezni magadat.

Ha odafigyelsz magadra, és tiszteled a saját testedet, az sokkal több boldogsághormont szabadít fel, mint bármennyi csokoládé, és a bűntudattól sem kell tartanod.

Engedd szabadjára a rózsaszín elefántot!

4/5 Engedd szabadjára a rózsaszín elefántot!

Ismered az effektust, ami akkor következik be, ha valaki azt mondja: ne gondolj a rózsaszín elefántra – biztos, hogy nem tudod megállni a dolgot.

Így van ez akkor is, ha megkeseredetten próbálod erőltetni, hogy kiverd az egykori szerelmedet a fejedből.

Egymás életének részei voltatok, így természetes, hogy időnként eszedbe jut majd.

Ne próbáld ezt az érzést elfojtani, de ne is merülj bele az emlékek felidézésébe. Vedd tudomásul a dolgot, aztán lépj tovább.

Legyél azokkal, akik fontosak neked

5/5 Legyél azokkal, akik fontosak neked

Egy szakítás után néha azt érezheted, hogy legszívesebben egész nap egyedül maradnál, vagy csak a fejedre húznád a takarót.

De sokkal jobban érezheted magadat, ha az önsajnálat helyett azokkal töltesz időt, akik még mindig részei az életednek, és fontosak neked.

Legyen szó barátokról vagy a családról, ha emlékeztetnek arra, hogy még mindig nagyszerű emberi kapcsolataid vannak, a szerelmi csalódás is kevésbé lesz fájdalmas majd.