Sárga kivi: erre a titkos C-vitamin bombára neked is szükséged van

Sárga kivi: erre a titkos C-vitamin bombára neked is szükséged van

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Sárga kivi: erre a titkos C-vitamin bombára neked is szükséged van / 2. oldal

Miért olyan egészséges a sárga kivi?

A zöld kivihez hasonlóan a sárga húsú változat is tele van ásványi anyagokkal és vitaminokkal. Különösen magas a kálium – és kalciumtartalmuk, a C-vitamin tartalma viszont egyértelműen a sárga kivinek kimagaslóbb. 100 gramm sárga kivi ugyanis körülbelül 161 mg C-vitamint tartalmaz, ami a napi szükséglet közel kétszerese.

Összehasonlításképpen: 100 gramm zöld kivi körülbelül 43 mg C-vitamint tartalmaz.

Kiemelkedően magas C-vitamin tartalmának köszönhetően a sárga kivi sok jótékony hatással bír: erősíti az immunrendszert, támogatja a máj méregtelenítő funkcióját, antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, javítja a hangulatot, segít megvédeni a sejteket az oxidatív stressztől és támogatja a szervezetet, hogy könnyebben képes legyen felszívni a vasat. 

Szépségápolási szempontból is jelentős, ugyanis meggátolja a bőr idő előtti öregedését és extra energiaellátást biztosít a szervezet számára, ami kívül-belül jó hatással van a testre. További előnyös tulajdonsága, hogy A-, B1-, B2-, B3-, B6- és E-vitamin, folsav, magnézium, foszfor, réz vas és cink is található benne.

A sárga kivi nyersen a legfinomabb és legkülönlegesebb, de fogyasztható krémlevesként, koktélok alapjaként, készíthető belőle saláta, kompót, de befőzve lekvárként is ízletes különlegesség. 

Ha tehát legközelebb szembetalálkoznál vele a szupermarketekben, függetlenül attól, milyen formában kóstolnád meg leginkább, szerezz be belőle egy dobozzal, és amellett, hogy remek gasztroélményben lesz részed, az egészségednek is kedvezel vele.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást